Startsida

onsdag 3 oktober 2012

Oktober hälsar oss välkomna

3 oktober 2012 dagens namnsdag är Evald, Osvald.
Oktober hälsar oss välkomna med förkylningstider, flera nyanser av gul och rött på träden, bött, geggigt och trist.
Men upp med hakan - tänk vad mysigt att kunna tända en brasa och lite stearinljus, dra på filten när du sitter i soffan, läsa en bra bok eller bara njuta av allt innejobb som finns att göra. Ja det vete tusan om jag njuter av innejobb, för just nu känns det så himla mycket. Men jag får ta en sak i taget. Oron är väl också att gubben inte orkar allt som jag vill att han ska orka. Han har ju haft ont i sina armar en längre tid och äntligen tog han tag i att besöka en läkare. Så en remiss till Ackademiska sjukhuset för att se vad han hade för problem. Så nu väntas operation på båda armarna. Känns bra att han äntligen ska bli bra ( får vi hoppas på). Jag kanske får göra mera av arbete än vad jag först trott när det gäller saker och ting här hemma. Men huvudsaken är att han blir fri från sin ondhet.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar