Startsida

lördag 27 oktober 2012

Känns bra och håller tummarna

27 oktober 2012 dagens namnsdag är Sabina.
I dag tog jag med mina föräldrar till min faster Siv och hämtade hem mina 173 st virkade mormorsrutor. Fantastisk vilken livsgnista hon har. Fast hon inte är pigg VILL hon ändå vara på benen. Hon kämpar verkligen på. Det kändes bra att träffa henne och att jag tog med mig mina föräldrar.
På bilden som jag har hittat i tidningen Allt om fritidshus finns det en liten drömstuga med drömiredning. Jag bara älskar detta repotage och bilder, en så liten stuga med en så mysig inredning som bara jag kan drömma om. MEN tilläggas skall göras att även jag har drömmar om ett drömkök, hoppas att det träder i kraft snart. Det är nya tag på gång nu och håller tummarna för att det ska påbörja ett ny tänk här hemma.
Har många drömmar om allt möjligt och måste försöka att förverkliga en hel del. Efter köket kommer lill toan på övervåningen sedan blir det troligen vårat sovrum, vardagsrum, hall.....ja visst så är det börjar man fixa i ena hörnan av huset så får man mersmak.
Denna vecka har jag även fått mysat med Alicia, trollfia vilken goding. Brorsan Alexander sov och vi hann tyvärr inte träffa honom. Har fått lite kvalitets tid även med William - då jag måste vara med på simskolan eftersom hans mamma jobba. Mysigt att se framsteg. Bra med att vänja sig med vatten.
Önskar att jag får mera tid till mig själv samt allt jag vill göra. Måste försöka att skaffa detta.
Ta vara på livet och varandra - LEV NU! Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Va härligt att du fick så många mormorsrutor.. ska du sy ihop dem till en filt??Ja drömma kan man göra..jag skulle så vilja renovera här inne..men allt tid o pengar går åt till det jordiska..vi håller ju på o ändrar om till att ha mjölkkor..från grisar..mycket jobb innan vi är i gång..Men ett nytt fint kök skulle jag gärna ta emot.kanske drömmen blir sann en dag!

    SvaraRadera
  2. ja,wille tyckte de va skoj o ha med er på simskola!=)

    SvaraRadera