Startsida

fredag 12 oktober 2012

Då var det dags

12 oktober 2012 dagens namnsdag är Valfrid, Manfred
Då var det dags med höstkänslor av alla de slag. Förkylningstider, skrapa rutan på morgonen på bilen och elda i brasan. Både skönt och inte skönt med hösten. Tyvärr går det väl för fort så att de fina höstdagarna inte kan njutas till fullo. Men idag har solen varit framme och jag var ute en sväng vid lunchtid. Riktgit härligt.
Jag gillar alla fina färger som är på alla blad - så härliga kombinationer. Fast jag innerst inne inte gillar höst, vinter, kyla, snö och allt vad dessa årstider har med sig. Men måste försöka att göra det bästa av situationen. Göra saker som jag gillar och försöka att fokusera på att få så mycket som möjligt gjort med mitt hem, så att drömmarna slår in. Kanske rent av måste vara lite hård mot mig själv. Få se om jag lyckas.
I veckan fick vi ett brev från Telia om att våran dator anropar andra datorer........
Läskigt att någon annan kan komma åt information som finns lagrad i den, tex lösenord eller på annat sätt göra dig uppmärksammad på att din dator sannolikt innehåller skadlig programvara som gör att den är att betrakta som ytterst osäker.
Så rekomnedationer om att fomatera om datorn samt att installera ett antivirus-program, intsallera en brandvägg och uppdatera Windows regelbundet. Vilken olustig känsa det är att det kan finnas de som kan kolla allt jag gör med min dator. Ja det är väl bara att lyda order.
Hittade en fin bild på Uppsala slott och domkyrkan på nätet. Älskar alla fina bilder som finns.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

5 kommentarer:

  1. ja de e hemskt att sånt händer. kul å ses idag :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din rara kommentar om lillstugan! Hoppas ni fixar datorn... riktigt otäckt när man blir så utlämnad.

    Söndagskvällskram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej! Du skrev i min blogg och frågade om mössor =)
    Kul att du gillar dem!

    Jag tar 120:-/mössa men 140:- med fleecefoder i.
    Jag syr i storlekar från 0-100 år.
    Carstyget har jag slut på turkost men har massor av Limefärgat.
    Skall dock inventera mitt mösslager i kväll och se för det kan finnas turkosa färdigsydda men utan fleecelager i då.

    Hittade tyvärr inget annat sätt att kontakta dig så skriv gärna om du har frågor eller vill kika närmare på något!
    Skall tjuvkika lite på din blogg nu - den ser mysig ut!

    Ha en fin dag!
    Hälsningar
    Anna // Gosnutta

    SvaraRadera
  4. Eller nu måste jag tillägga att jag syr gärna till folk över 100 år också om de önskar sig en mössa ;-) Det såg konstigt ut det jag skrev.

    Anna =)

    SvaraRadera
  5. ja hösten är fin men väldigt tråkig också. hehe.. men alla årstider är fina på nått sätt =)

    SvaraRadera