Startsida

fredag 21 september 2012

Tänker på alla mina kära.

21 september 2012 dagens namnsdag är Matteus.
Det är inte roligt när de nära och kära runt omkring mig inte är glade eller inte mår bra. Tänk vad människorna runt omkring mig kan påverka hur jag mår. Vissa människor kan man få mera energi av och andra tar min energi. När jag tänker på mitt livs efterrätt - mina goa barnbarn, så får jag så mycket energi att om jag vore en bil så behövde jag bara tankas med barnbarnsmys, barnbarn bilder eller underbara barnbarns kommentarer. Då skulle jag kunna rulla runt i flera tusen mil. Men när mina barns drömmar inte slår in eller de inte mår bra - då känns det som jag har fått motorstopp på en gång och rullar inte en millimeter längre. Men nu måste vi alla hjälpas åt och tänka positivt. Vi är friska, mat på bordet, tak över huvudet och kan röra på sig, skratta och le. Vi måste försöka att ta vara på det. Jag kan även berätta om min faster som har fått en hjärtinfarkt. Hon som har gått igenom så fruktansvärt mycket med sjukdomar, mediciner samt sjukvård att om jag skulle vara i hennes kläder så skulle jag ha kastat in handduken för länge sedan. Nu håller jag tummarna för att hon ska klara även detta onda.
Tankarna går även till min älskade gubbe som ska göra en nervundersökning i sin kropp pga sin himla värk han har i sina armar att han snart inte klarar av att göra någonting. På remissen stod det att undersökningen skulle ta mellan 1 - 2 timmar och vara obehaglig. Hoppas att de hittar något samt att de kan hjälpa honom från sitt onda.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. stackars pappa. hoppas de kommer gåp bra å göra denna behandlig.. så läskigt de med siv också :/ man får hoppas hon är stark.. alla drömmar kan inte gå i uppfyllelse tyvärr ävewn om man vill det :( så tråkigt.. kram

    SvaraRadera