Startsida

söndag 2 september 2012

Helgen går så himla fort


2 september 2012 Justus, Justina.
Det har varit en mycket snabb helg tycker jag. Samt att ett och annat har blivit gjort.
Snickarna var ju här i torsdags och fixade med mitt drömskafferi och kapade väggen till matrummet. Jag tror och hoppas att det kommer att bli kanonbra när allt är färdigt. Så nu bor vi med ett kök i kartonger - det går väl det med.
Fredagen bjöd på en riklig mängd med regn och lördagen likaså. Men det går inte att vänta på bra väder när man är mitt uppe i ett projekt. Så lördagen bjöd först på en mysig melodikryssfrukost i Solåsen. Hem i regnet och plockade på allt som snickaren bara hade skickat ut genom fönstret. Åkte med det till sopstationen i Almunge. GUD VA´ SKÖNT DET VAR ATT KOMMA HEM DÄRIFRÅN. Det regnade och regnade - så vi fick ta båda mina regnställ som inte är de bästa. För skiten skulle bort till varje pris. När vi kom hem var både gubben och jag svettiga pga att regnstället inte andas. Samt blöta av allt regn. Men skiten var borta. Väl hemma fanns stora dottern som höll på med att göra lunch. Tusen tack det var jätte gott. Lite fika på det och små prat. Sedan bar vi i väg till Solåsen igen på Niclas födelsedagskalas. Allt så himla trevligt och lättsamt där. Middag, jättegod fika och trevliga människor. Hem och i säng. Sov dåligt precis som natten innan. Vaknade tidigt pga att jag hostar så himla mycket.
Så uppe med tuppen och fördriva tiden med lite letande på nätet, hittade bla dessa två hus som jag gillar väldigt mycket.
Söndagen gick åt till att slipa skafferidörr, utesoffa och bänk. Allt väntas på målning. En snabbis till affären för att köpa mjölk. Kollar nu lite TV som gubben har spelat in till mig.
Kyckligen är i ugnen och ris på spisen - så nu går jag för att göra såsen.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. oj så du flänger runt.. är det Almunge som ligger inte så långt från Märsta?? min syrra bor i M...Fina hus.. skall ni bygga nytt?? Det röda va väldans fint..ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det Almunge ligger nära Märsta. Nej vi ska inte bygga nytt - däremot gillar jag att kolla in hus och få tips & idéer. Visst är det röda huset fint det kallas för Herrgård/Myresjöhus. Ha det bra!

      Radera
  2. haha ja de har vart en hel del regn denna sommar :( hoppas på bättre väder nästa år :)

    SvaraRadera