Startsida

söndag 12 augusti 2012

Trädgårdsrunda

12 augusti 2012 dagens namnsdag är Klara.
I dag har vi åkt på en trädgårdsvisning som heter "Tusen trädgårdar 2012" Studie främjande, Riksförbundet Svenska trädgård och KUF som anordnar. Det fanns 9 olika besöksställen. Vi besökte 7 stycken av dem. Det var roligt att se hur fint det var i olika trädgårdar och visst fanns det favoritträdgårdar, så är det ju alla har ju inte samma tycke och smak. Men jag kan känna mycket för Inger Holms trädgård och café där doften av luktärt sitter kvar i min näsa, samt vänliga värdpar som bjöd både på tips om gödning och frön. Irenes trädgård i Skäringby skola gick inte av för hackor heller, vilket himla jobb hon hade lagt ner. Samt den fantastiska Rogers surdegsbröd som fanns att köpa där - det godaste brödet jag ätit på länge. Yvonnes trädgård i Solvalla var också sevärd speciellt när vi kunde gå in i hennes fantastiska växthus med vinrankor och persikoträd. I Ösby kunde vi se så många kaktusar och suckulenter att jag nästan trodde jag var i öken. Fantastiskt vilket jobbb människor lägger ner och inte bara jobb utan vad det kostar pengar och tid. Men oj vad de kan njuta till fullo sedan. Vi gjorde även ett besök till Pia i Ryttarängen och kunde få se hennes pool i verklighet som hon har beskrivit och visat på bild i hennes blogg. Det var roligt. Vi var ju ett glatt gäng som drog iväg Jessica, gubben, Dennis, Monica och jag. Det var en lagom söndagsutflykt och insperationsrunda. Jag såg bla en jordgubbspyramid hos Pia som gav mig viljan att ha en. Tyvärr är dessa bilder lånade från nätet eftersom jag glömde kameran hemma.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. de va jätte kul och se allt =) fastnade för dem trädgårdarna i början :D

    SvaraRadera