Startsida

söndag 5 augusti 2012

Njuter av ledigheten

5 augusti 2012 dagensnamndag är Ulrik, Alrik.
Nu har gubben haft sin födelsedag och firandet är väl inte slut än som det verkar. Svårt med födelsedagar på sommar/semestertider, folk har ju annat för sig. Själva njuter vi bara av ledigheten och gör precis vad vi vill. Utflykt ena dagen läser böcker/tidningar andra dagen. Men sen kommer dagar då det finns lite måsten som ska göras också. Hoppas på mera måsten den kommande veckan. Som tex. min träning - denna vecka har det inte blivit mycket av den. Men ny vecka och nya tag inte sörja att jag hoppat över en vecka, det är ju ändå semestertider. Men önskar att jag kan få mera naturlig motion i vardagen - mera cykelturer och promenader. Ska det vara så himla svårt att få till det. Nej fram med väckning på klockan på morgonkvisten och ut då - då är det ju gjort liksom.
Här är en bild på min personliga tränare (PT) Ulrica Reidel. Vilket go´ det är i henne. Bra att ha en med riktigt go´ som förebild. Samt att kunna bli peppad och så. Tyvärr så trodde jag att jag skulle ändra mitt jag efter hennes första träff - men ack så blev det inte. Dock hänger jag kvar vid träningen och det är ju ett plus, men nya måsten i höst tror jag att jag måste ta till.
Måste även berätta om en tidningsnotis om Rickard Olsson, han som har VEM VET MEST? Han uttalade sig i tidningen Allt om fritidshus nr 8 2012  om att han bor i ett året-runt-hus( typ fritidshus) i Vikingshill, Nacka med takterass och panoramafönster. Detta hus byggde han för tre år sedan. Innan bodde han på samma tomt i en klassisk sportstuga från 1950 talet. Han som byggde det huset var en lumpsamlare från Gamla stan som betalade sina hantverkare i hembränt. Det som jag gillade i denna tidningsnotis var när denna fråga kom upp : Är du händig?
Svaret blev - Det beror på vem du frågar. Häromdagen kom min granne rörmokare förbi när jag höll på att fixa, var på han sa "OM du bara jobbar med det du är bra på kan du tjäna pengar och i stället betala folk att göra det de är bra på" Just det där gillar jag - varför ska man göra saker och ting som man kanske inte är så himla bra på när det finns andra människor som är bra på det.
Jag har även ett kuvert här hemma som innehåller en operationstid för mitt öga. HUGA....tycker att det låter otäckt det där med lokalbedövning och fix med ögat. Men jag hoppas att det ska bli bättre, dock har jag inte stora besvär av det än - men jag vill inte ha det som min farmor hade det. Där hela ögonlocket hängde.
Sedan skulle jag vilja bara nämna några rader till Jannice - håll ut snart börjar vi jobba igen och du ska bränna fett. Då får du massor av gladhormoner och då slipper du bli trött på vissa människor. HÅLL UT - KÄMPA. Men du vet att jag förstår dig. Så använd din tid till din lilla prins och gör roliga saker med honom. Kanske hälsa på hundvalparna igen.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. mamma jag kan bli din personliga tränare ;) hehe.. har man väl kommit in i de såå är de bara fortsätta. men jag vet de svårt att börja också =)

    Puss <3

    SvaraRadera