Startsida

söndag 26 augusti 2012

Drömmar är på rull

26 augusti 2012 dagens namnsdag är Östen.
Måste först visa denna ljuvliga bild som jag har hittat hos http://monicapamora.blogspot.com Jag älskar klematis och just röda - fantastisk vilken fin bild. Jag hittade även detta

Vill du bli lycklig en dag,så drick en flaska vin.


Vill du bli lycklig en månad,så skaffa dej en man.

Vill du bli lycklig hela livet,så skaffa dej en trädgård

Bara att välja hur lycklig man vill bli. Fast jag har både man och trädgård så borde jag vara "jätte lycklig". Kanske ska uppskatta det lite mera.

Har släppt en "drömbomb" till ett par vänner om en drömresa jag vill göra sommaren 2014. Hoppas att de nappar. Vi vill inte åka själva. Jag vill nämligen bila i Kalifornien. Men som sagt det är en dröm och långt ifrån verklighet.
Drömmen om ett nytt kök är också på "G". Det går fort i svängningarna nu. Snickaren skulle komma snart och vårat kök är delvis nerplockat i lådor. Matbordet i vardagsrummet samt även matrumsbordet så Ni kanske kan tänker er hur det ser ut.
Återgår till köksplockande just nu. Ha en bra dag!
Lev livet och varandra. LEV NU. Kram Marie
 

1 kommentar:

  1. Ja visst kan man drömma.!!. jag har flere drömmar o ingen tyck bli av, hahah..Men nu ska jag gå ut iallafall ogräva lite i ena rabtten , skall ta opp stormhatten..o kasta den!! Alltid så full med löss..ingen höjdare precis.. o sen skall jag plantera alunrot som jag fick av svägerskan. Va häftigt med kalifornien!!Hoppas det blir av..du får tjata o tjata:-))

    SvaraRadera