Startsida

lördag 16 juni 2012

En vecka sedan sist

16 juni 2012 dagens namnsdag är Axel, Axelina.
Det blir inte tätt med inlägg i bloggen. Jag har inte riktigt tid med det nu förtiden. Veckorna går hur fort som helst och det är jätteskönt att slippa sitta vid datorn pga att det finns ingenting annat att göra.
Veckan som har varit har jag kommit hem senare två dagar och vi har haft mat & fika främmande två dagar samt igår var vi själva borta. Vi firade min underbara far som fyllde 77 år. Jag tror att han gillade dagen jätte mycket. Alla var där utom min bror som kommer ner i helgen. Men alla barnbarn, barnbarnsbarn och gubben & jag gjorde hans dag. Som vanligt fick vi god mat och mycket fika. Jag tror också att han var nöjd med presenterna. När man kommer upp i hans ålder vill man ju inte ha något. Men vi köpte 8 st 800gr chokladkakor i alla möjliga smaker. Han fick också andra paket bla träskor, svenska nubbar och en bok om Uppsala med blider från 1800 talet. Den tror jag att han kommer att titta mycket i.
När vi åkte hem så fick vi syn på 4 - 5 små vildsvinsungar mitt på vägen. Ja nu var det bara två på vägen och resten i gräskanten. Men jag säger bara hur gulliga som helst var de i alla fall. Mitt på vägen innan Länna gård stod de. Roligt att se och självklart vill man ju inte köra på ett sådant djur. Helst inte ett vuxet i alla fall. Men i går gick det bra.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Var en mycket bra dag igår å jag tror morfar ockaså var nöjd med dagen!=)) Han var så glad så!! Åå,söta men man vill inte träffa på några sånna djur. när jag åkte hem flög en stor uggla med vingar över bilen så jag var tvungen å stanna o ta kort o så..dock blev de inga bra bilder. men en videosnutt blwv böst!=)

    SvaraRadera