Startsida

fredag 13 april 2012

En bokälskares lycka

13 april 2012 dagens namnsdag är Artur, Douglas.

Fredagen den 13:de är det idag. Men för mig har det bringat lycka. Jag har nämligen vunnit denna kokbok Junk Food från Leparfait. Kolla gärna in på deras hemsida
http://leparfait.se/grattis-marie-eva-mari-och-roger-ni-vann-boken/
Jag ska absolut göra lökringar och doughnuts (märklig stavning men det kanske ska vara så).
Måste även tacka Dennis & Monica för den inpererade betongboken som jag så lyckligt fick hem vid våran efterlängtade träff. Hoppas verkligen att det inte kommer att gå så lång tid mellan träffarna i framtiden.
Har fått många tankar i huvudet nu och det känns som jag skulle behöva ha en personlig stöttepelare - coach. En som hjälper mig med kost & hälsa och en med Feng Shui tänk i heminredning och trädgård. Men vad tusan ska inte en kvinna som jag fixa detta själv? Nej tydligen inte. Jag har i alla fall fått en spark i baken av en chef på jobbet angående 5 skifts schema. Jag berättade för henne om hur jag mådde förra gången jag jobbade 5 skift. Sa att jag klädde inte på mig när jag var ledig, satt hela dagen vid datorn etc. Hon sa då : Det gäller att hålla koll på sig själv. Alltså det kan ju naturligtvis vara enkelt men så himla sant är det i alla fall. MEN det kan även vara svårt om psyket börjar svaja. Så det gäller verkligen att hålla det i schack. Jag hoppas verkligen att jag klarar av det.
Ta vara på livet och varandra - Lev nu. Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag har en Feng Shui bok hemma om du vill låna :) hiih.. pusss

    SvaraRadera