Startsida

lördag 10 mars 2012

Våren.



10 mars 2012 dagens namnsdag Edla, Ada.

Här är våran underbara Alicia, på bilden är hon en vecka gammal. Men hela tre veckor har tjejen blivit. Älskar denna ljuvliga bild. Jag är mycket svag för svartvita foton. Fick bara lite ont i mitt hjärta i går när storebror Alexander var trött och sotis på sin syster. Han drog till henne i håret, huvudet....Jättemånga tårar från prinsessan och prinsen ville ju bara vara med sin pappa. Hoppas att det blir bättre. Men i en mormors hjärta känns det än.

Denna vecka har gått väldigt fort. Vi har ju tillbringat tre kvällar med våra nära och kära. Då har jag varit data fri - kändes ju inte så himla konstigt. Lite skönt också. Jag gick raka vägen i säng alla kvällar som vi kom hem och läste min bok Skuggan av Karin Alvtegen. Den är mycket bra och snart har jag läst ut den. Då är det svärmors tur att läsa.

I tisdags fick vi även reda på att vi ska få andra arbetstider från april. Bara att gilla läget.

Vill också passa på att önska Susanne en underbar 50 års resa till Karon. Njut av det härliga där. Jag kan säga att jag har varit i Thailand två gånger. Första gången i Karon och andra gånger till Hua Hin. Kan bara säga att om jag skulle få välja mellan dessa två ställen igen så blir det Hua Hin - mycket mycket billigare att handla där.

Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Ingen fara med Alicia idag. :) idag mår hon bra och idag har Alex vart snäll hel dagen mot henne :D klart man är avis när man är 3 år och i den ålder också. Inte lätt för han. Men hoppas de släpper snart :D puss

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig bild!

    SvaraRadera
  3. så söt bild på lilla alicia!

    SvaraRadera