Startsida

fredag 23 mars 2012

Orättvist

23 mars 2012 dagens namnsdag är Gerda, Gerd.
Livet är orättvist tycker jag. Måste bara berätta om Bettan som jag följer i hennes blogg och på Facebook. I dag fick hon beskedet om att hon har en hjärntumör. Hon har ju nyss gått igenom en behandling för en tumör i halsen. Önskar henne så många styrkekramar som det bara går att ge till henne och hennes kära. VARFÖR finns det sådana där otäcka sjukdomar? Jätte jobbigt för alla hennes nära och kära. Men jag kan bara säga att kämpa HELA tiden ge inte upp. Kram gumman!
Mitt i allt det tråkiga måste jag tänka på något som kan göra mig glad. Tänk att kunna få åka till alla landskap i hela Sverige och verkligen få upptäcka vårat fantastiska land. Tänk att kunna få göra en egen Sverigeresa. Det lockar måste jag säga. Det finns redan nu några landskap som ligger mig varmt i hjärtat tex Lappland, Dalarna, Gottland, Öland och självklart Uppland. En dröm faktist....Bra med drömmar då mår man bra att kunna få drömma sig bort.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar