Startsida

lördag 24 mars 2012

Det gör ont i hjärtat!

24 mars 2012 dagens namnsdag är Gabriel, Rafael.
Ibland känner jag mig ensammen och ledsen, fast jag inte är ensammen eller gråter. Ibland gör det ont i mitt hjärta. Jag tror alla har haft ont i sitt hjärta någon gång. Nu menar jag inte ont som typ hjärtattack - utan som en sorg för någon som händer eller har hänt. Precis så känner jag idag - ensammen, ledsen och ont i hjärtat. Jag vet precis varför som jag mår så. Att jag har ont i hjärtat beror på när jag läser hur Bettan mår efter hennes canser besked. VARFÖR ska det händ just henne och just nu? Mitt uppe i livet med barn och barnbarn. Varför kan inte den onda sjukdomen hoppa på gamlingar som VILL dö och har levt hela sitt långa liv? Att jag känner mig ensammen och ledsen beror på något helt annat och det får jag nog lära mig att leva med. Jag tror att jag kan bli stark av detta också. Det är tur att vädret blev så himla fint så att gubben och jag fick ett så fint besök samt hjälp "med städningen" idag. Mina små juvler var här, dock inte alla utan Alexander & Alicia. Men William fick jag prata med på telefon. Jessica hjälpte till att kratta lite. Ljuvligt med Erat sällsakp.
Måste även berätta att jag har fått så himla många nya "vänner". Ja, visst många tycker att jag är knäpp som kan tycka att dessa varelser är vänner. Jag vet inte hur de ser ut, men själv målar jag upp en egen bild av dem och allt som händer runt omkring dem. Måste bara säga att dessa " vänner" är alla personer som jag träffar varje kväll innan jag somnar. Ja nu funderar du väl riktigt hur det står till? Jo dessa nya vänner är mina böcker och dessa personer som beskrivs i böckerna. Hur i hela friden kan man ha en sådan fantasi så man målar upp en bild på hur det hela ser ut - samt hur alla människor ser ut? Det är ju obegripligt. Men många vänner blir det. De människorna som inte läser böcker har ju inte detta tänkande tror jag. Underligt.
I natt är det dags att ställa fram klockan.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja de va så lite med krattningen =) haft en mysig dag med er :D

    åh jätte tråkigt med bettan ju :(

    puss

    SvaraRadera