Startsida

söndag 12 februari 2012

VÅRKÄNSLOR


12 februari 2012 dagens namnsdag är Evelina, Evy.
Gudomligt vad skönt det är ute i dag. 0 gradigt och solen skiner. Solen värmer både mig och mitt hus. Jag har varit ute och skottat av altan från allt snö. Hörde fåglarna kvittra som de bara gör på våren. Fick även se hur snödropparna försöker titta fram. Takdropp är så rogivande att lyssna på. I love it!!!! Men det finns ju nackdelar också. Vad sägs om att jag ser hur himla smutsiga mina fönster är. Jag ser allt damm som ligger över allt i mitt hem. Solen lyser på golven och då ser jag hur allt skit finns där. Men vad tusan solen skiner och jag känner vårkänslor ingenting kan stoppa mig just då. ÄLSKAR denna underbara tid.
Vi har många djur spår på tomten. Haren, rådjur, fåglar, möss och så hittade vi även rävspår. De får gärna traska bara de ger tusan i mina växter osv. Men men jag kan inte styra dessa varelser.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. mina fönster syns ju också att de är skitiga, men de känns lite tokigt att göra rent dem nu när de kallt =) får bli mot våren :) pyss

    SvaraRadera
  2. Mysiga dag! Vi hade de också fint idag å jag hade samma tanke som dig idag om fönsterna,att de var ruskigt skitiga. Ska bli skönt att få tvätta dom senare=) Fint att snödroppar ghar kommit...: Våren är på väg.. Så glad jag blir! PUSS

    SvaraRadera
  3. japp,ska nog köpa mig en hjälm.
    å,kan kolla på skrillorna i ert garage innan ja köper mig några,
    de var faktiskt jättemysigt att åka.... hihi

    SvaraRadera