Startsida

lördag 11 februari 2012

Underbara lördag



11 februari 2012 dagensnamnsdag är Yngve, Inge.

Då var det lördag igen! Helt underbar dag i veckan tycker jag i alla fall när jag är ledig. Förra helgen blev det inte så mycket gjort här hemma. Då var William här. Tiden gick åt till att laga mat, spela spel och titta på film. Det var helt OK. Men denna helg måste vi få lite grejer gjorda. Jag har i alla fall bakat semlor, frostat av en utav frysarna och tvättat. Gubben hade lite fix i garaget som skulle göras. Så jag överraskade honom med garagepicknick med varmkorv som vi hade i termos och en bira. Det uppskattades.

Som vanligt har vi gjort melodikrysset på morgonen. Denna gång var vi i Solåsen. Där får vi ofta nybakade scones, så blev det i morse. Helt underbara bröd med riven morot och solrosfrön. JÄTTEGOTT! Jag måste bli bättre på att göra mera hembakt bröd. Anette rekonomerade en sida som det fanns hur många recept som helst med scones - www.scones.se Kolla gärna in och baka ditt eget frukostbröd. Bilden har jag lånat från nätet.

Snart är det bokrea dags. Jag älskar böcker av alla des slag. Så en och annan bok kommer jag säkert att införskaffa. Skulle även få en kasse med pocketböcker av en jobbarkompis. Så det kanske bara blir några böcker på rean. William tyckte i alla fall att jag kunde köpa en bok till honom utav Richard Scarry. Han som gör så himla roliga böcker för barn där det är djur som gör olika saker i vardagen samt att de kan ha hur knasiga bilar som helst liksom bla en krokodilbil. Så det kanske är läge att kolla in lite sådana böcker. William älskar dessa böcker när han är här. Jag hittade en bok med 500st soppor att göra också för bara 59 kr. Jag älskar soppor så en sådan bok blir det troligen.

Jag har även varit hemma hos Sussie i tisdags för att få lite undervisning i virkning. Oj vad roligt vi hade. Hon är för himla gullig och snäll. Samt jag fick i alla fall ihop en ruta.

Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Mysigt med garage picknick! Sånt ät ju bara gör mysigt. Vi kanske får ta en dag alla å göra någon utflykt å så:)

    Ja,de blir inte mycket gjort om
    Man har barnbarn hos sig :) skönt att få undan en del. Själv har man vilat soffan en jäkla bra stund.

    SvaraRadera
  2. Ja Sussie är allt bra snäll och himla gullig hon :D va snällt att hon ville hjälpa dig med virkningen :)

    Mys med picknick i garaget :) håller med Janni vi får göra picknick vi alla sen :) kanske mot våren :) mys! Puss

    SvaraRadera