Startsida

onsdag 15 februari 2012

Som ett slag i ansiktet.

15 februari 2012 dagens namnsdag är Sigfrid.
I går kom det mera snö. Jag gillar inte alls det. Vaknade i natt av våran kära granne som höll på att ploga. När vi kom hem från jobbet i dag så var det driver med snö. Det blir ju lätt så när det är så öppet runt om. Plus att all fågelmat hade blåst omkring, så vem vem kanske det blir en och annan solros i sommar om inte fåglarna hittar alla fröer.
I går fick vi även det omtalade "oranga kuvertet". Det blir som ett slag i ansiktet förs med att stadsmenistern kom med förslaget att jobba till 75 år innan pensionen. Sedan när man ser hur mycket det finns i kuvertet - då vill man bara strunta i allt. Tur är väl att jag har ett eget sparande. Det är nog ett måste i dagens läge. VISST har jag alltid vetat att pensionen är låg men det blir så klart och tydligt när siffrorna visar sig. Men varför oroa sig för det?
I dag har jag varit med mitt öga eftersom jag har fått en remiss från optikern. Tyvärr kunde inte denna ögonläkare göra något men en ny remiss är skickad till Akademiska sjukhuset. Där kunde det bli ett kirurigskt ingrepp, med lokalbedövning berättade denna läkare. Nej fy jag vet inte om jag vill. Men jag ska i alla fall gå dit och kolla när jag får remissen.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. å,hoppas ögat går bra. det är skört men du lär ju gå o kolla dig om det är något problem med det. Minns du när jag tog bort denna fula grejen vid ögan?! Jag tänkte att jag måste göra de nu annars blir de aldrig av. Där fick jag de insprutat vid ögonlocken en bedövning. Sen gick de bra allting.. De kommer gå bra mamma!

    Åå,inte så kul med mera snö.. Här om dagen fick man ju vårkänslor å nu har vintern återvänt =/ PUSS

    SvaraRadera
  2. Om du vågade göra det SÅ MÅSTE jag klara av det här också. Men ska höra lite vad de säger först. PUSS

    SvaraRadera
  3. De kommer gå bra för dig mamma :D håller tummarna :D

    SvaraRadera