Startsida

torsdag 23 februari 2012

Segdragen vecka


23 februari 2012 dagens namnsdag är Torsten, Torun.
Plötsligt så händer det. I måndags morse innan jag for till jobbet kände jag ingenting. Men efter ca 2½ timme på jobbet började jag kräkas. Det var bara att ta sig hem så fort det bara gick. Ingen mera kräkning denna dag - men otroligt matt och orkeslös. Tisdagen då försökte jag att äta lite mat - då var det dags igen. Sedan natten till onsdagen trodde jag att jag skulle dö. FY fabian vilka magsmärtor. Magen bubblar och har sig - törs inte släppa på trycket så att säga för då vete katten vad som händer. Men i går kväll kände jag mig bättre dock inte 100% OK. Bubblande mage finns kvar - men att det går åt rätt håll kan man säga för jag börjar bli sugen på alla möjliga saker som tex chips, godis och alla möjliga maträtter. Så får se hur det går efter dagens matintag. Just precis så ringde de från sjukanmälan på jobbet - vilken förmån att kunna få prata med en sjuksyster varje gång man är sjuk. Hon talar visserligen om saker som jag redan visste men alla kanske inte vet och det känns tryggt att jobbet har detta tycker jag.
Så har den efterlängtade lilla kungabebiesen kommit - en prinsessa. Gulligt. Men våran lilla smultronssparv Alicia kom för en vecka sedan. Det är hur gulligt som hellst.
I morse när jag skulle mata fåglarna så slog det mig - varför drömma om så mycket här i världen istället för att glädjas åt det som vi redan har. En riktig tankeställare som bet sig fast i mig. Jag bor i mitt paradis och varför åka världen runt för att upptäcka saker och ting när det är här hemma som jag är mest av all min tid. Så nu flyger tankarna runt kan Ni förstå.
Fick i morse ett mail från Australien. Så himla roligt att min syssling Bibbi skriver på svengelska. Jag förstår allt hon skriver och det är otroligt roligt att läsa. Hon skrev att de hade en 3 meter lång pyhton orm boende runt i deras trädgård. De håller på att fixar och donar med huset. Hon skulle ta bort en bräda och där stod hon öga mot öga med ormen. Hon skrev att hon höll på att hoppa ur byxorna. Det skulle jag göra och jag skulle inte kunna bo så där tror jag. Jag hatar ormar. Ta bara den snok som vi hade här i somras vid husknuten. Fy tusan jag gick inte ute på flera timmar och trodde minsann att ormen jagade mig , att den kom upp från toaletten osv. Vet inte om den boade under vårat grund men fick det för mig. Men som sagt just denna orm kommer inte igen för den blev troligen fågelmat.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

5 kommentarer:

  1. Usch vad läskigt med ormen... Vem vet vad vi har under huset? Man vill inte ens tänka tanken.

    Usch,bra du är på bättringsvägen. Att kräkas är ju aldrig kul. Skönt att få vila hela veckan hemma då:)

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Usch det var inte kul. Krya på dej. kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  3. Åh fy! Stackars dig, det är inte roligt att vara magsjuk!!
    Skönt att det har börjat vända.
    I dag var jag in till Uppsala en sväng och gick på stan. Var så sugen att köpa garn och göra en filt till. De hade 25% rabatt på just det garnet på Ull& Tyll. Men det blev inget. Fast efteråt så ångrade jag mig. Kanske gör en sväng in nästa vecka. Då SKA jag köpa om det fortfarande är billigare.

    Jag håller med dig om att man inte alltid förstår hur bra man har det. Fast det är ju inte så tokigt att ha drömmar oxå ;)

    Sköt om dig och hoppas att du blir helt frisk snart!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sussie
      Det klart du ska slå till med garn. Om du är otroligt virksugen finns det garn hos mig om du vill virka en eller annan ruta.
      Magsjukan går upp och ner. Magen bublar som värsta vulkanutbrottet och på kvällen har jag en himla halsbränna. Men tack och lov så är toabesöken färre. Orken finns inte heller riktigt. Jag har miljoner saker att göra men orkar ingenting - så ska det ioch för sig vara när man är sjuk. Men lite kan man ju orka som att så lite fröer tex. Jag läser mest en bok.
      Kram igen vännen!
      Marie

      Radera
  4. Usch för magsjukan. Skönt att den vänder nu! Vet hur de känns!! Har pappa
    Klarat sig från magsjukan då? Hoppas du snart blir
    Bra :)

    Läskigt med ormen. Usch jag skulle inte våga bo där nere. Jag tycker de läskigt med
    De ormar vi har här i Sverige. Puss

    SvaraRadera