Startsida

söndag 5 februari 2012

Hur svårt kan det vara?

5 februari 2012 dagens namnsdag är Agata, Agda.

Undrar ifall mina barn minns denna sak? Om Ni minns så fanns den med bland badleksakerna. Samt jag undrar ifall vi har den kvar? Undrar ifall den finns i någon gömma här hemma. Säkert är det någon som undrar vad tusan har man denna mojäng till. Bilden har jag lånat från nätet och det är en Nils Johans Gullring - dvs donuts tillverkningsredskap. Min mormor har säker baka många donuts i sina dagar eftersom denna gullring kom från henne. Nu söker jag efter en sådan att kunna baka egna donuts. En jobbar kompis till mig har köpt en sådan som han har bjudit på donuts flera gånger på jobbet - MEN problemet med honom är att han är så himla glömsk och minns inte vart han har köpt den, förutom att han har handlat den på nätet. Jag har letat, letat, letat och letat efter en sådan på nätet, men inte lyckas. Men snart kanske jag hittar en om jag får hjälp av bla min glömska jobbarkompis.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. oj jo den minns jag verkligen =) den hade vi alltid när vi bada i badkaret :) hoppas du hittar den :D

    SvaraRadera
  2. å,den minns jag allt. men har inte sett den på flera år.... den måste ha städats bort eller ligger i någon gömma... Ska du göra donouts? :)

    SvaraRadera