Startsida

lördag 7 januari 2012

Smörblommor



7 januari 2012 dagens namnsdag är August, Augusta.


Vilken underbar bild på smörblommor. Gud va´jag längtar tills sommaren och blommorna kommer. Jag är ju ingen vintermänniska - jag vill ha värme året om. Men tyvärr så har inte Sverige det. Men om det inte blir vinter så kanske jag inte uppskattar vår och sommar lika mycket.

Jag längtar även tills alla mina drömmar slår in. Visst några är helt omöjliga att få sanna, men en och annan går säkert att få.

Här finns lite drömexempel

Tänk att kunna vinna så mycket pengar så att både gubben och jag kunde sluta jobba. Bara göra det vi ville. Vara mera med våra barn och barnbarn. Resa både inrikes och utrikes. Fixa huset som jag bara kan drömma om, både inne och ute. Kunna fixa en bassäng som jag kan ta ett morgondopp i på sommaren. Få lite mera krut i mig så jag får saker och ting gjorda. Kanske rent av bli av med 25 kg kroppsvikt- snacka om vilken dröm. Det är tur att det finns drömmar hur tråkigt skulle det inte vara annars.

Berätta lite om vad du drömmer om. Eller varför inte bara skriva ner en lite hälsning.

Ta vara på livet och varandra det ska jag göra.

Kram Marie

6 kommentarer:

  1. Välkommen till Smörblommeprojektet! Och vet du, det är aldrig försent! Nu drar vi åt samma håll... med lite mindre på tallriken, lite mer motion och liiiten godispåse på lördagen! Man får inte glömma guldkanten på tillvaron...

    Jag önskar dej lycka till!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken dröm... De hade inte varit dumt med en sån dröm så man kan vara hemma å fixa saker eller resa en massor... Om då den önskan kunde slå in..

    SvaraRadera
  3. De låter fantastiskt!
    Jag drömmer om att få lite pengar så man kan renovera hela huset och bygga ut. Hade man extra bra med pengar så skulle man kunna jobba extra. Umgås
    Med vänner och nära oftare och gå ut och bara ha kul, resa.
    Pussar

    SvaraRadera
  4. ja drömma kan man alltid.. jag drömmer oxå om att renovera huset..gå ner i vikt..ca 20 kg..resa...oj skitt men man får väl va glad för det man har..de kunde ha vart värre.

    SvaraRadera
  5. Hej Marie. Kul att du också gillar stjärnorna! Här kan du läsa mer...
    http://www.vartrodahus.blogspot.com/2011/12/jag-har-snoat-in.html

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. ja inte tar jag det så på allvarligt heller..då skulle jag tröttna på allt.. men har avhållit mej från kakor o bulla nu i 2 dagar...men surskorpor med ost på är oxå gott till kaffe/te så det får duga. o potatis har jag inte heller ätit utan kokat el stekt kål-squash-morötter-broccoli o svamp...men det är ju en bit kvar tills smörblomman blommar..

    SvaraRadera