Startsida

söndag 29 januari 2012

Populärt med hemkörd matkasse



29 januari 2012 dagens namnsdag är Diana.

Måste bara säga att detta med att få hem en matkasse som räcker 5 dagar som typ Linas matkasse är ju verkligen en kanonbra idé. Flera av mina jobbarkompisar har det och de är kanon nöjda. Jag har även fått tillgång till att läsa "veckobreven med recepten". Det finns mycket gott som jag inte skulle komma på själv. Det blir lätt att jag lagar mat i samma spår liksom. Fast jag måste bara säga att vi har kommit på en otroligt bra grej. Om vi ändå är hemma på söndagarna varför inte laga flera rätter typ 3 -4 st så är det bara att värma senare i veckan. Så idag ska jag göra köttfärssås, bacon/broccolipaj, köttgryta och snittchel. Då har vi mera tid i veckan till att göra annat och det känns bra. Jag försöker även tömma frysen så gott det går - för nästa helg planerar jag att frosta av den. Januari är ju en rensar månad tycker jag. Då kan man ta lite på reserverna, äta upp och rensa ut. Ta bara tomglas tex en kasse med burkar och Pet flaskor kan ju bli ända upp emot 50 lappen.
Måste försöka att komma till ett apotek i veckan. Jag har fått några exem som kliar så ända in i....oftas på nätterna. Jag har inte bytt tvättmedel, jag har inte ätit något tokigt vad jag vet. Jag är inte torr i kroppen heller som jag lätt brukar vara på vintern. Nej jag tror att det är någon slags "hormongrej". När jag väntade min första dotter fick jag graviditetsklåda vilket var hormonbaserat. Så vi får väl se om det hjälper med vanligt receptfritt eller om jag måste uppsöka läkare.
Visst är det bra med drömmar Jannice - fortsätt drömma det gör gott för själen.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

5 kommentarer:

  1. hehe de kanske vore något. men vi får ta de när jag har bil isf=) (skidorna alltså)

    SvaraRadera
  2. Undrar om matkassen är bra?
    snittchel? heter de inte snitzel/snitsel? hih

    å,men du .... hoppas din eksem går över..

    ja,jag drömmer vidare

    SvaraRadera
  3. Har du inte bil i veckan? Vilken stl ska du ha?
    Snitzel, snittchel ....tamme tusan hur stavas det? Har ingen aning. Puss Mor

    SvaraRadera
  4. Haha! De heter schnitzel ;) ler!!! Verkligen bra
    Med linas matkasse! Då kommer vi i äter nån dag då! ;) ler puss

    SvaraRadera
  5. Jag det verkar riktigt smidigt med matkassarna om man inte är så många och dessutom behöver matlåda också.
    Pant är något som vi här hemma hamstrar på den kan göra stor skillnad en skral månad och precis som du säger en pappkasse är lätt 50kr.

    SvaraRadera