Startsida

måndag 2 januari 2012

Måste bara berätta



2 januari 2012 fortfarande.

Gubben och jag skulle åka med Eckerölinjen idag hade vi tänkt oss. Som vanligt blir det inte som jag har tänkt mig. Klockan på väckning i morse och allt frid och fröjd. Iväg till busshållplatsen för att få njuta av en härlig bussresa till Grisslehamn och med båt vidare t/r Eckerö. Men efter en halvtimme i regnet och småfrysna tår bestämde vi att åka hem. Väl hemma kollade vi in hemsidan där det stod att all trafik inställd 2 -20/1 pga dockning. Vi diskuterade vid busshållplatsen om vi skulle ta bilen till Grisslehamn - som tur var gjorde vi inte det. Så blev vi snuvade på både räkmackan och ransonen vi tänkte köpa.

Gubben tog sig en liten tupplur på soffan och somnade samt drömde att HAN blev tillfrågad av Ernst Kirchsteiger om han kunde hjälpa honom med att sätta upp en hylla. Det var i ett rad hus och han kommer inte ihåg några andra människor. Gubben frågade ifall han kunde få en autograf. Visst det gick bra - men gubben hade ingen penna. Hahahahaha.....knasdrömmar. Jag frågade gubben om han ville vara som Ernst men nej så var det inte utan gubben trodde att allt berodde på att vi har kollat så mycket på Ernst programmen på TV ( två avsnitt, jul med Ernst)...ja jag säger och det visst kan man drömma roliga saker.

Nej jag säger och det fytusan för lediga dagar då jag äter allt onyttigt som finns i detta hem. Hade bla köpt hem lite chips för nyårsfirandet. Tammetusan så åkte den påsen upp och dessa förbannade chokladaskar som kommer in i huset. Varför kan inte folk bara köpa en blomma,en flaska vin, lite värmeljus, en påse med frukt eller något som går att använda. Det är inte snällt eller omtänksamt av männsikor att köpa choklad till speciellt mig som har ett så stort sockerberoende att klarar inte av att ha sådant hemma utan att äta. Det gynnar inte mig som person precis - eftersom jag är tjock som värsta julegrisen. VISST det är omtänksamt av människor att köpa med sig något det vill man ju göra när man kommer bort. Men en chokladask eller som jag kallar det NÖDLÖSNING, det blir lättast om vi tar en chokladask tänker säkert gästerna. Jo visst blir det lätt för den som ger - enkelt att bara ta en kartong för ett rimligt pris men jag kan säga att jag skulle uppskatta ett paket med värmeljus istället. Som tur var har det varit folk här i helgerna så vi har öppnat kartongerna på löpande band, men som alltid blir det kvar. Usch..... Just nu känns det så efter både chips och choklad.

Ta vara på varandra och livet.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. så kan de gå.. hoppas de blir bättre näsra gång=)

    SvaraRadera