Startsida

onsdag 4 januari 2012

LIVET



4 januari 2012 dagensnamnsdag är Rut - grattis lilla guldhamsterängeln Rut, Jannices lilla skrutta!


Många människor tycker att livet kan liknas som en lång resa. Själv tycker jag att det liknar en lång orgentering med kontroller som inte går att fuska sig igenom. Ta bara detta med min ledighet. Tänk vad skönt det var innan att veta att jag hade ett visst antal dagar att göra så mycket på. Vad har hänt? Jo jag sover en himla massa timmar och får inte ett smack gjort. Det kanske ska vara så med ledighet? Det värsta är att ju längre ledigheten går dessto sämre mår jag dvs får ångest över allt som jag inte har gjort. Men det är väl inte hela världen - livet går trots allt vidare. Men det blir inte som jag har föreställt mig. Det är nog det jag måste ändra på att jag inte ska ha så stora bilder på hur det kommer att bli.

Ta vara på livet och varandra

Kram Marie

1 kommentar:

  1. men de är skönt att vila också. men förstår, de finns så mkt man vill göra när man är ledig som aldrig blir av. puss

    SvaraRadera