Startsida

måndag 2 januari 2012

Gott nytt tänkar år, 2012.



2 januari 2012 dagens namnsdag är Svea - grattis mormorängeln, jag älskar dig så i mitt minne.
God fortsättning på det nya året. För mig kommer det att bli förändringar, hoppas jag på. Vissa mål i livet som jag vill ha gjort hoppas jag på. Jag har läst ut boken Röj och rensa - som har fått många tankeställare till mig. Nu gäller det att rensa bort allt som gör att jag mår dåligt ( ibland förstår jag inte att jag mår dåligt av det). Jag rekomenderar varmt att Ni läser denna bok. Kolla även in på köpstoppsbloggen http://notbuying.blogspot.com/2010/04/bokonsdag-roj-och-rensa.html Boken handlar om att rensa bort alla möjliga saker inte bara i sitt hem. Jag lånar gärna ut denna bok om du vill läsa.
Nyårsafton blev otroligt lugn och skön. Melodikryssfrukost med de goa gänget från Solåsen. Sedan vankades det en återträffsfika med några Almungebor som vi inte har träffat på jätte länge. Jannice och William kom på eftermiddagen för att fira med oss. Vi åt gott och drack gott. Sedan slocknade jag runt kl 22 i soffan. Jag hade varit vaken sedan kl 02.30 pga otäck dröm jag hade om min gubbe. Vi har ju fått ett problem med en taknockpanna på huset som måste tillbaka. Han har sagt att han tycker att det är otäckt att klättra dit. Så jag drömde att han gjorde det i alla fall samt att han ramlade ner, ja resten kan Ni kanske tänka er.
Året som har gått vad kan jag säga om det......känns som allt är bortblåst. Kanske inte - svärfar fick en stroke, fick en ny dagtjänst på jobbet är bla stora saker som hände år 2011. Jag har svårt att blicka tillbaka vill gärna bara se framåt. Så nu gäller 2012 - nya tag, nya små gulliga efterrätter kommer till våran familj och jag hoppas att mina barn med sina familjer kommer att få det bra så "hönsmamman" slipper tänka på allt som gäller dem. Jag vill börja leva mitt liv utan oroliga tankar. Önskar att jag vore lite som min gubbe, han bryr sig inte om saker och ting, blir inte arg för det lilla minsta ( inte heller stora saker) samt han tar dagen som den kommer. Så vill jag också bli - det är jobbigt att ändra om ett beteende. Men värt ett försök.
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. otäckt med drömmar, jag hade en jätte hemsk dröm om att jorden gick under och att alexander inte alls va med mig då. då vaknar man och får panik och gråter av tårar. jobbigt att drömma såna drömmar. man blir rädd.

    tack för igår mammsen <3 mysigt att ses och pojkarna lekte för fullt :) såå söta. pusssss

    SvaraRadera
  2. haha de va så kul när jag o pappa prata dator å när jag sa att jag lär snart köpa en ny för den krånglöar så mkt.... då sa du.. jag har nyss läst en bok om röj och rensa... hahah sötismamma! du har jag betalat dig denna månad? jag är tveksam.. PUSS

    SvaraRadera
  3. Japp denna månad är avklarad - virrhöna!

    SvaraRadera
  4. Eller jag menar du har betalat för december - nu är jag en virrhöna

    SvaraRadera