Startsida

måndag 16 januari 2012

Frökatalog



16 januari 2012 dagens namnsdag är Hjalmar, Helmer.


Hittade denna frökatalog på nätet. Jag vill kunna odla och driva upp mina egna plantor. Jag vill köpa fröer som svartöga, luktärt,chili,blomkrasse,kryddor av olika slag, coctailtomater m.m men problemet är att det måste finnas plats för att kunna driva upp egna plantor och tid. Vissa måste ner i jorden redan slutet januari och början februari. Det allra bästa vore väl om mitt lilla "växthus - pensionärskuvös" kom upp på baksidan av friggeboden, annars har jag väl kastat de 22 000kr i sjön som jag köpte år 2008 till Storfamnsvägen innan vi visste att vi skulle flytta till paradiset Knutby. Så vi får väl se vad det blir, något borde jag väl ha tid med. Jag har i alla fall beställt en katalog - det är alltid en början.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

9 kommentarer:

  1. de klart du ska odla :) åh bara man tar sig tid så får man tid till det och sen är de kul också :) puss

    SvaraRadera
  2. var hittade du frökatalogen? skulle vilja kolla ja med:) PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jannice gogla bara på namnet så hittar du den. Annars kan man ju köpa fröer på plantskolor osv. Puss mor.

      Radera
  3. Hej där!
    Trevligt att du tittar in så jag hittar vägen hit!
    Om du läser mitt inlägg så har jag en länk med orangefärgad text "min andra bok" och därifrån hittar du direktlänk! :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack Lyckoslanten....ska kolla in länken.

      Radera
  4. du får gärna tänka åt mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jannice vi kanske måste träffas så att jag kan ta över dina tankar :)

      Radera
  5. Hoppas du får ett växthus snart!

    Tack för din goa kommentar hos mej! Vem vill sitta på hemmet och ångra det man inte vågat i sitt liv? Hoppas jag inspirerat nån att våga förverkliga sin dröm!

    Ha det gott, lilla smörblomma.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Impectas katalog är suverän! I min brevlåda damp den ned strax före jul men har fortfarande i tagit mig tid att bläddra igenom den.

    SvaraRadera