Startsida

lördag 17 december 2011

Länge sedan



17 december 2011 dagens namnsdag är Stig - grattis farbror Stig.

Vet inte vad jag ska skylla på eftersom jag inte har bloggat på ett tag - men tiden går och det känns som jag hinner inte göra något. Jag är nog bara en riktigt livsnjutare, tar dagen som den kommer och gör gärna saker och ting i morgon. Det kan ju kännas lite jobbigt just nu eftersom jag har vissa förebilder på hur jag vill ha julen med pynt, mat, bakning och städning. Som så ofta känner jag på kvällarna att i morgon, då ska jag göra det, det, det, och det. MEN när morgonen kommer så blir knappt en bråkdel gjort. Speciellt om jag inte sätter fart på en gång. En sådan dag har det varit idag. Fy på mig. Men julen kommer ändå och roligt ska det bli att träffa sina barn med respektive, barnbarn och mina föräldrar.

Efter julen ska jag lära känna något nytt begrepp vad det gäller mitt liv och livsrum. Spännande kan någon tycka och behövlig kan någon annan tycka. Men det kommer att bli en ny livsstil och då kommer det att ta ett tag innan allt sitter i min ryggmärg. Men gäller att hålla ut!

Nu är det bara 1 vecka kvar till julafton och som vanligt kommer den här veckan gå lika fort som andra veckor.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag är med en livsnjutare... tar dagen som man kommer. de lär man ju verkligen göra här ;) haha

    SvaraRadera