Startsida

måndag 26 december 2011

Julen och Dagmar



26 december dagens namnsdag är Stefan, Staffan - Grattis Stefan.

Mätt och belåten av denna jul av mat och mysiga människor runt omkring mig. Tråkigt bara att vi inte kan vara tillsammans flera dagar - men alla har ju sitt. Mycket mat, dryck och godsaker så att magen är alldelesa full.

Sedan har det varit storm i natt som har ställt till det för många människor. Vi kom säkert väldigt lindrigt undan - en nock panna som hade förflyttat sig. Så nu återstår det hur vi ska få dit den. Dagmar är stormen döpt till som betyder fred...undrar vem det är som hittar på alla namn på alla naturkatastrofer?

Sedan kan jag upplysa för alla medmänniskor att tiden är ur led. I natt hade vi +9 grader och på många ställen i landet har folk plockat höstsvamp på julafton! Jag kan ju säga för mig är det helt OK med mild vinter och utan snö. Men visst vill väl barnen ha lite vinter. Jag kan gärna vara utan.

Nu har jag ett antal dagar som det är fullt upp och hoppas på att kunna genomföra en hel del. Har även fått en efterlängtad minibyrå från min mor & far som kommer ursprungligen från mina morföräldrar som behöver renoveras lite.

Ta vara på livet och varandra

Kram Marie

3 kommentarer:

  1. ja de va verkligen jätte mysigt hos er på juldagen :) hade stannat flera dagar, så mysigt och bara umgås ju och va med varandra mys =)

    vi klara oss bra från sabotage ifrån stormen dagmar som tur :)
    pusss

    SvaraRadera
  2. Ack för en bra jul!! Vi alla är mycket nöjda med allt.. Puss älskar er

    SvaraRadera
  3. Visst kan jag lära dig att virka såna rutor om du vill. Dom är inte svåra.
    Hör av dig när du har tid och lust så får vi boka in en virkstund =)
    Kram

    SvaraRadera