Startsida

tisdag 29 november 2011

Längtar

29 november 2011 dagens namnsdag är Sune.
Många längtar efter tomten,någon längtar efter en lilla syster, andra läntar efter snö men jag längtar efter min julledighet. Men visst längtar jag efter en stor summa pengar så att jag inte behöver jobba längre utan att bara fundera vart jag ska placera mina pengar, men det kommer nog inte att hända i detta liv - inte för mig i alla fall. Jag har gjort listor på vad som skall göras och hoppas även på att kunna få njuta lite av naturen och dagens ljus på min ledighet. Min mamma undrade ifall jag skulle åka någonstans. Mitt svar till henne blev - det beror på om du vinner på hästar!!!! Hon är ju en riktig turgumma. Hon har vunnit flera gånger men inte riktigt stor kovan. Kanske jag rent av kan ta med henne på något skojigt under min ledighet. Jag längtar även till att kunna bo som de gjorde förr i tiden. Ja kanske inte alla i familjen i samma hus. Men kanske några flera hus på gården som mina barn bor i och kanske rent av ett litet kryp in till min mor & far. Tänk att kunna få vara dem nära hela tiden. JA självklart är det ju ingenting som mina barn vill. Men längtan kan jag ha i alla fall.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. åh va mysigt, kan vi inte bo som dem i bullebyn då? Nära varandra och djur runt om :) mys!!! :D

    puss

    SvaraRadera
  2. wille längtar efter syskon å jag längtar tills julafton å juldagen=)

    SvaraRadera