Startsida

söndag 27 november 2011

Fram med ljusstakar och stjärnor





1:a advent , 27 november 2011 dagens namnsdag är Astrid, Asta - Grattis Astrid Nyberg.



Då har vi kommit fram till 1:a advent. Julkänslan hittar jag inte i gömmerna kan jag ju säga , + 10 grader och regn. Men gubben och jag släpade fram elljusstakar och stjärnor i går så att det är mysigt i fönstrena. Ja jag vill göra hur mysket som helst men just nu är jag förkyld eller vad man nu kan kalla det. Jag säger som min mamma säger att sedan jag var i Brasilien 2003 blir jag inte snuvig i näsan längre utan allt sätter sig i lungerna. Jag tappar rösten, har svårt att andas och blir så otroligt trött så jag skulle kunna sova hur länge som helst. Inte blev det bättre när jag vaknade 03:24 av ett pipljud. Trodde att det var frysen först - såg hur jag skulle så hela söndagen och laga mat samt att frosta av frysen. Men efter att jag väckte gubben kom han fram till att det bara var en brandvarnare. Så han slet ur batteriet. Sedan blev det tyst. Vet inte vad jag ska ta för egenvård för att lätta upp i lungerna mer än honung. Någon med något förslag?



Söndagen blir till att tvätta lite och bara slappa.



Ha en skön 1:a advent.



Ta vara på livet och varandra



Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ingen julkänsla här med.. Men fram ska dom för sånt gillar William=)

    SvaraRadera