Startsida

söndag 13 november 2011

Fars dag



13 november 2011 dagens namnsdag är Kristian, Krister samt fars dag.

Ja detta med att fira alla pappor på just denna dag med dyra inköp är bortkastat tycker i alla fall vi som bor i detta hus. Själv ringde jag min far och sa grattis det var allt. Jeanette kom på besök med en hembakad morotskaka som gubben älskar. De andra tjejerna ringde och grattade - det räcker fint. Bara att man kommer ihåg varandra.

Allt går så fort som det brukar göra - inget ovanligt alltså. I fredags var vi tillsammans med goda vänner på Texas Long horn samt en kort sväng på Kathalin. Trevligt att äta en bit mat tillsammans. Sedan har både lördagen och söndagen varit lugna och otroligt sköna. Melodikryssfrukost på lördagen höjer verkligen den dagen. Jag vill bara tala om att jag får energi av Anette & Niclas - så himla skönt. Så nu sitter mossan på mina alster som hänger utanför dörren. Tänk vad enkelt med vanlig sytråd, jag hade en passande färg till. Nu vill jag pyssla med mera saker. Först gäller det att få sängen målad, ett annat projekt är att åka och kolla in skafferidörr hos gubbens jobbarkompis, ringa till snickarna (har ev. två som jag kan ringa till)......ja nog finns det att göra. Men nästa helg blir det att ta fram Bamses honungsjakt för att visa lite hur det går till med sällskapsspel.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hello mammsen! Jag hade gärnat kommit om inte jag hade jobbat. Tur de finns telefoner iaf =) Hur gjorde man förr i tiden liksom? an du kommentera min blogg nu då??=) PUSS

    SvaraRadera
  2. jag hade också kommit, men är tokförkyld vill inte smitta nån. pappa hörde hur jag lätt. usch de jobbigt o va tokförkyld nu. :( jaja bara bita ihop :) pusss

    SvaraRadera