Startsida

tisdag 15 november 2011

Drömmarnas värld



15 november 2011 dagens namnsdag är Vibeke, Viveka.

Har du drömt dig till en annan värld, tid eller förutsättningar?

Tänk om jag hade så gått ställt så att jag kunde sluta jobba - ha en yrkestitel som livsnjutare. Ha så mycket pengar så jag kunde rusta hela huset, gården och alla drömprojekt - då behövde jag inte drömma mig bort till en annan värld utan då räckte det med att tillbringa sin tid i paradiset Knutby. Om jag inte skulle jobba och om jag skulle ha ett drömhus med drömträdgård - VAD skulle jag då hitta på? VAD skulle jag då drömma om? VAD skulle jag då sträva efter? Om jag tänker så är det slut på drömmar nästan. Jag skulle nog köpa mig tre hundar och föda upp små gulliga valpar. Umgås med mina barn och barnbarn all min lediga tid. Hjälpa mina föräldrar med att baka, städa och bara umgås med dem. MEN varför slår inte alla drömmar in? Om jag bara fick önska en sak så skulle jag önska så mycket pengar att jag kunde hjälpa mina barn med deras livssituationer. Drömmer inte du ibland? Alltså dagdrömmer - jag tror att det är bra att ha drömmar, förväntningar och önskningar. Jag tror att kroppen mår bra av att drömma lite.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag dagdrömde så idag!! Men man inser ju att de skulle ju aldrig funka =) Men drömma kan man ju alltid. PUSSPUSS!!!!!!!!!

    SvaraRadera