Startsida

lördag 2 juli 2011

Ett tag sedan jag skrev en rad....



2 juli 2011 dagens namnsdag Rosa, Rosita.


Bättre sent än aldrig finns det ett ordspråk som heter. Ja nu skriver jag igen. Hur kan jag ha så mycket annat för mig än att kunna sitta vid datan? Det känns som ett bra tecken i och för sig. Men jag har ju bara jobbat dag vecka i en vecka men tiden bara rinner iväg.

Midsommaren firade gubben och jag med Dennis, Monica, Emma & Lina på Birka Paradise. En weekendkryssning mellan Bornholm och Visby. Hur lyckad som helst med allt tycker vi - gudomlig mat, fina ställen att upptäcka och ett fantastiskt resesällskap. Tyvärr hade Monica oturen att inte kunna vara med oss i Visby pga magproblem. Men Visby finns kvar.

Mina underbara föräldrar har varit hos oss denna vecka och pysslat med olika saker. Bla har min mamma rensat bort alla prästkragar i grusgången - Tusen tack mamma du är helt underbar. Onsdags kvällen gjordes ett besök på Parksnäckan i Uppsala - toppen väder och allsången var värd var enda krona. Tänk att vi har ett sådant fint ställe i Uppsala att kunna göra kulturella aktiviteter. Där kommer vi säkerligen att göra flera besök. I går fredag var vi i Enköping och hälsade på Kalle. vi tog med honom ut i rullstolen och köpte glass. Jag tror att han blev väldigt glad. Vi lovade honom att nästa gång går vi till kyrkogården för att titta på hans föräldrars grav. Jag är väldigt nöjd med den senaste veckan och tror nog att jag ska hitta mitt rätta jag igen efter en lättare deprition från 5 skiftet. Livet leker!

Ta vara på varandra och livet

Kram Marie

1 kommentar:

  1. va skulle man göra utan mormor o morfar :) mysigt med weekend men synd att monnica vart sjuk. kram

    SvaraRadera