Startsida

lördag 23 juli 2011

Det gör ont i hjärtat



23 juli 2011 och dagens namnsdag är Emma - Grattis Emma Cedervall.

Det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta när jag tittar på TV nyheterna och får lyssna samt se åtskilliga gånger samma bilder från våra kära grannar Norge. All denna kaos som har hänt där. Där oskyldiga människor har fått satt sina liv som insats. Många av dem var unga som nyss har börjat sitt liv. Åtskilliga människor har skador som de kommer att ha i resten av deras liv. VARFÖR? Varför finns det sådana onda människor eller människa som vill göra allt detta. Jag finner inga ord. Det gör bara ont i mig. Tanken går hela tiden till Norge och dess befolkning där. Vad är världen på väg? Vi kan inte vara säkra någonstans längre. Nej fy tusan för gärningsmannen - låt han få lida lika mycket som alla de människor har fått lida. Tänk Er in i tanken att ha en uniformerad polis ( dock förklädd) att skjuta efter allt levande som han har i sina ögon. Ungdommar som har försökt att simma till säkerhet men som i denna stund kanske inte kunnat detta och drunknat eller blivit ihjälskjuten i vattnet. FY TUSAN SÄGER JAG BARA.

Semestertider här och vi tar dagen som den kommer. I natt var vi uppe och kunde se ett gigantiskt åskväder. Jag blev inte alls lika rädd som jag brukar vara. Tyckte bara att det var en rejäl smäll. Men att kunna skåda dessa blixtrar över himelen som ett eldhav var lite vackert. Men inte var det vackert att höra så många som har blivit utsatta för åskan med telefoner, internet osv.

Vi tillbringade morgonen i Solåsen med melodikryss och efter det en lång fundering på vad vi skulle tillbringa dagen till. Det blev ett besök i Hallstavik!!!! Ett par loppisar på vägen och jag inhandlade 2 satser med strumpstickor för hela 10 kr samt 12 st efterrättsglas för 12 kr. Sedan blev det pizza vid torget i Hallsta. Roligt och gott.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag finner inte heller ord till de som har hänt. de är sååå hemskt. de va såå många som dog och många unga människor som knappt hunnit leva sitt liv. :/ usch ve hemskt de är :'( m,an blir ledsen för de som har hänt..

    SvaraRadera