Startsida

fredag 10 juni 2011

Rebel Run



10 juni 2011 dagens namnsdag är Svante, Boris.


Det var ett tag sedan vi träffades! Tiden bara rinner i väg samt saker och ting händer hela tiden.

Denna vecka har jag jobbat natt och när jag jobbade ständigt natt gillade jag det skarpt. Men i 5 skift.....nej det går bort. Känslan är när jag är mitt upp i denna vecka som att gå och vara bakfull. Skitjobbigt. Men det är bara 3 nätter kvar samt 2 eftermiddagspass - sedan kan kanske jag bli en människa igen. Jag ska nämligen börja jobba dagtid snart. Jag hoppas att det ska ge mig styrka till att kunna känna mig som en annan människa - för den här våren skulle jag kunna skriva en bok om hur det känns att vara "vidbränd". Fy tusan!


I lördags åkte vi Rebel Run i Uppsala med Forden. En helt otroligt lyckad dag med de allra bästa vännerna! Rebel Run är ett entusiastbilsrally på ca 10 mil med både praktiska och teoretiska kontroller. I år var det andra året i rad som rallyt startade. 124 st bilar startade och det känns roligt att flera än vi ville vara med. Förra året var det drygt 75 startade bilar. Vi var ju ett glatt gäng med picknick korgen packad och humöret på topp. I våran bil fick vi hjälp av Emma Cedervall och Annlou. Tur var väl det för utan Emmas smarta "hjärna" hade vi troligen inte kammat hem tredje pris. Tusen tack Emma!


Vi har även hunnit firat Jeanette som blev 26 år......gud i himelen vad fort tiden går. Jag kan minnas hur det var när jag födde henne - känns som i går. Otroligt vad minnen kan bita sig fast i en.

Som vanligt eller rättare sagt - i år igen firade hon ute i trädgården. Fint väder och en massa trevlig människor. Hembakta morotskakor. Gudomligt gott. Sedan en urgullig liten Alexander som hörde när Lenna katten tutade och blev helt uppspelt. Fy tusan vad gullig han var! Han älskar tåg.


Sommaren har kommit med flera dagar med en termometer som visar runt + 30 grader. Jag bara älskar det! Fortsätt!

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. va skönt att gå tilbaka till dagtid igen :) de behöver du nog =) tänk på dig själv o hur du orkar.

    ja alex va ju söt, han älskar tågen =) puss

    SvaraRadera