Startsida

fredag 17 juni 2011

Doften av skog är härlig

17 juni 2011 dagens namnsdag är Torborg, Torvald - Islands nationaldag.
Han precis komma hem och plocka lite smultron från vår lilla odling, då kom regnet. Ack vilken grå och trist dag. Men jag har i alla fall varit ute på en promenad och inandas skogsluft - hur härligt som helst. Detta ger mig styrka och energi. Det ska väl vara en grå och trist helg som jag har förstått på väderleksrapporterna. Men ingenting att göra åt.
I onsdags var vi i Vänge och firade min far som fyllde 76 år. Han ville inte ha någon present....det kan man kanske förstå i hans ålder, när jag nästan känner så själv. Men jag hade i alla fall bakat chokladbiskvier och äppelrutor till honom. Det blev uppskattat. Alla barnbarn var där hos sin morfar och farfar. Jag tror att han gillar det. Som vanligt fick vi jättegod mat och dryck.
I går torsdags tog jag en promenad till Anette för lite te fika - nybakt rabarberpaj och vaniljglass. Hur gott som helst. Sedan drog vi vidare till Thun´s. Oj jag kan inte minnas när jag var där sist. Jag köpte ingenting alls - det var starkt gjort av mig. Jag skulle behöva mig ett regnställ, ett sådant som andas så att det inte blir alldeles för varmt och klibbigt. Efter Thun´s besöket åkte jag vidare till Uppsala för att möta upp gubben. Vidare mot Enköping för att besöka Kalle och kolla till post samt hus. Vi tog oss en pizza i Enköping på ett ställe som heter Natti - jättegod pizza.
Ha det så bra tills vi hörs igen.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

1 kommentar:

  1. va duktig du va som inte köpte nått på thuns. vi var där idag och handla lite saker åt alex =) sen åt vi mat där på cafet också :) pusss

    SvaraRadera