Startsida

söndag 1 maj 2011

Vintern rasat ut .....



1 maj 2011 dagens namnsdag är Valborg - min farmor hade det namnet i andra namn, så grattis farmor ängeln.

I dag är det dags att demostrera.....men vad tusan, VAD ska jag demostrera för? Bättre väder kanske. Har precis satt ut en trä fågel i trädgården vars vingar snurrar så fort så jag tror att de ska flyga av. Varmt är det inte heller men det är i alla fall solstunder - vilket gör att jag blir glad.

Det finns andra som också är glada. Denna bild är lånad av Jannice och i brandbilen finns både Alexander och William samt brandmannen Stefan. När jag ringde till William för att kolla hur gårdagen hade varit sa han : Jag såg raketer, brasa och fick åka i Stefans brandbil!!!! Vilken lycka!

Själv gjorde gubben och jag samt våra vänner Irené & Stene ett besök på Viksta marknaden. Där köpte gubben en beg. bilsterio( så nu kan vi lyssna på radio igen i bilen efter ett års tystnad), en grå gammal Cobra telefon som fungerar, en girsåg, en trädgårdsbok som blev en uppskattad present samt lite små plåtburkar för 5 kr/st.

Kvällen tillbingade vi hemma hos födelsedagfirande Anette med gudomlig fika och korvgrillning samt en jättefin kase som vi kunde både beskåda och värma oss vid. I dag hade jag många vyer om vad som skulle göras men som det kan bli ibland så går jag i sov t-shirten och bara myser.

Nu är dags att göra kvällsmat.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. barnen är ju för söta =) wille va såååå lycklig igår :) kram å pusss

    SvaraRadera