Startsida

tisdag 17 maj 2011

Vårsådd



17 maj 2011 dagens namnsdag är Rebecka, Ruben samt Norges nationaldag - Grattis gamla grannen Rebeca.

Äntligen har det blivit av. Dessa fröpåsar har funnits på min köksbänk i flera veckor. Nu är det bara att hoppas att det blir lite också. Kryddor i kruka verkar ju väldigt smidigt - bara att klippa av lite när jag behöver lite.

Återbesök i dag till Ackademiska sjukhuset. Jag hoppas verkligen att medecinen har gjort verkan och att allt är som det ska igen. I så fall kan jag kalla det för en befrielse.

Har nog nämt detta förut men nämner det igen. Jag älskar prästkragar - hur fina sommar blommor som helst. MEN inte i min grusgång. Sprider sig lika fort om inte fortare än maskrosor. Jag gräver upp och gräver upp och gräver upp....men det tar aldrig slut.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. håller tummarna för både återbesök och för att kryddorna växer =) puss

    SvaraRadera
  2. håller också tummarna!! de e verkligen bra om de har gjort susen=) Ååå,ja å w planterade för någon vecka sen.. men vill att solen ska komma tillbaka.. de är kallt :(

    SvaraRadera