Startsida

tisdag 24 maj 2011

Godissugen!



24 maj 2011 dagens namnsdag är Ivan, Vanja.

Här går jag nu fortfarande med sov t-shirten och mysbyxorna på. Har ett otroligt godissug idag. Kanske inte bara idag, det började i går kväll. Men här hemma finns inget att snaska på. Så det är bara att vänta ut suget.

Skulle gjuta lite betong blad men det regnade i morse så då fastnade jag här i stället. Har pratat några samtal med telefonen på morgonen och har igentligen hur mycket som helst att göra. En diskbänk full av disk...orkade nämligen inte diska i går kväll. Så snart måste jag nog ta mig i kragen.Men innan dess vill jag dela med mig av en artikel i en tidning jag läste.

Gör Facebook oss olyckliga?

Många Facebook användare skyltar gärna med sina läckra middagar, långa löprundor, roliga fester och fina semesterresor på sina statusrader. Deras liv framställs som perfekta och kan få vem som helst att fundera över hur misslyckad och tråkigt ens eget liv är. Forskningen antyder nu att andras statusuppdateringar gör oss olyckliga. Hur roligt känns den ensamma fredagskvällen framför Tv-n med hämtkebab till middag när grannen uppdaterar statusraden med att första pizzan - den med tigerräkor, skinka och annanas - står i ugnen och den andra - med strimlad rostbiff, chèvre, honung och pinjenötter - väntar snällt på sin tur? Och själv smuttar hon och mannen på rödvin av bästa sort innan gästerna kommer....

Ja så kan det faktist vara. Jag har inte tänkt på det -men hela livet går visst ut på att vara bäst nu för tiden. Det ska inte finnas någon som är dålig. Men vad tusen hela världen kryllar av dåliga människor - VARFÖR ska det vara så svårt att hålla sig till sanningen?

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag ahr också godis sug idag. men har inge heller hemma. puss

    SvaraRadera