Startsida

torsdag 19 maj 2011

Förberedigt helgmatlådor



19 maj 2011 dagens namnsdag är Maj, Majken.

Hela förmiddagen har jag förberedigt helgmat som går att ta med som matlådor. Jag har gjort 3 st matpajer med olika fyllning. Jag vill rekomendera dessa bra djupfrysta kryddförpakningar som går att köpa i lite mera väl sorterade mataffärer. Se bild som är lånad av findus.se. Tänk Er in i denna smakupplevelse Tomat med pepparsalami som smaksätts med örtkryddor provencale. I denna kryddblandning finns det basilika, oregano, rosmarin, timjan och kyndel. Den tillhör en utan mina favorit pajer. Har även gjort en köttfärspaj på överbliven tacoköttförs, rödlök och Asiatiska kryddor. Det blir en ny smakupplevelse. De Asiatiska kryddorna innehåller persilja, koriander, citrongräs, chili och ingefära. En ny spännande smakupplevelse. Sedan en gammal pajfavorit bacon & broccoli paj med "husets krydda" - min egen kryddblandning med curry, chilipulver, salt, peppar. Det känns bra att bara kunna skära upp en bit och lägg i matlådan till i helgen. Jag har även kokat "tomtegröt" - hur enkelt som helst att värma på morgonen innan jobbet. Sedan har jag lagat chilicorn carne - det var ju förbaskat länge sedan. Så det blir till kvällsmat.

Jag har fått ett erbjudande om att komma till ett företag i Uppsala som heter Oasmia Pharmacentical AB för en rundvandring och visa vem jag är. För ett tag sedan slängde jag ut på Facebook till några av mina vänner att jag var så trött och less på att jobba dessa 5 skift tider så om någon hade något på gång - så kunde de tipsa mig. Där är jag nu, ska bli intressant att kolla in det hela.

Dunderförkyld och strosar omkring i pyjamasen. Jag skulle behöva gå ut och gjuta lite betong men det blåser ju så himla mycket. Jag har fått mera beställningar och vill komma igång med något annat än att sitta vid denna lilla älskade vän hela dagarna. Så kanske bäst att klä på sig och gå ut i solen i alla fall.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie



3 kommentarer:

  1. Lycka till med rundvandringen=) åååå,mums me mat! sj kan ja inte sussa :(

    SvaraRadera
  2. oj va spännande =) lycka till på rundvandringen.

    Va mkt god mat du gjort. :) jag har också gjort mkt, haha.. inlagd gurka, rabarberkräm, ungspannaka, pajer.

    här är vi också förkylda. :( pusss

    SvaraRadera
  3. Sv: tack så mycket. Kram :)

    SvaraRadera