Startsida

fredag 6 maj 2011

Det kunde sluta väldigt illa.

6 maj 2011 dagens namnsdag är Marit, Rita.
Natt veckan är äntligen slut och allt som kan hända händer. Jag gör mycket fel på jobbet när jag jobbar natt och idag kunde det sluta väldigt illa, dock inte på jobbet utan i trafiken. Jag brukar tycka att det är skönt att kunna sova lite efter sista nattpasset, vilket jag även gjorde idag. Sedan vet jag med mig att inga ansträngande saker kan göras för det orkar jag inte. Men jag brukar passa på att hämta bilen på gubbens jobb för att åka och handla mat. Det brukar jag göra så att när gubben slutar så går bilen bara hem till vårat favorit ställe. Så idag skulle det inhandlas mat och återlämna en sak på Biltema. Vid rondellen i närheten av Biltema kunde det ha slutat med en stor blöt fläck bara. En stor gigantisk lastbil låg i ytterfilen och svängde till vänster - DÄR LILLA JAG VAR. Allt gick väldigt fort han svängde mot mitt håll och jag var tvungen att gasa på för bromsa hade jag aldrig lyckats med. Men efter denna grej fick jag liten tankeställare. Kanske inte bra att köra bil när jag har jobbat natt. Sedan kom nästa tanke upp i skallen - HUR I HELVETE kan man som yrkesförare ligga i ytterfilen och svänga till vänster? Är det något nytt som gäller som jag har missat? När jag berättade detta för gubben var hans första kommentar att du säger till Jannice att hon inte ska köra bil när hon har jobbat natt - så gör du det själv, vad tänker du på? Hade den där lastbilen kört in i mig så hade vi ingen bil kvar och sedan vet jag ju inte vad som hade hänt med mig. Jag kanske får tänka om med nattjobb och bilkörning. Jag kan ju säga att det känns som jag är bakis när jag ska vända tillbaka dygnet. Detta kan ju inte vara bra.
Vi har en liten hundflicka hos oss just nu. Bianca....lite ovant när någon följer mina fotspår vart jag än går.
Det är kärlek det.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

1 kommentar:

  1. men usch de lätt inge kul.. va läskigt.. och va tänker folk med, att de äger vägen? de är många som ligger i ytterfilen o svänger vänster.. men de kan inte va nån ny regel. har inte hört de heller. pusss

    SvaraRadera