Startsida

måndag 23 maj 2011

Betongstänk i ansiktet och i håret



23 maj 2011 dagens namnsdag är Desideria, Desirée.

Högtryck med betong just nu. Har fått många beställningar på hjärtan och blad. Sedan håller jag på att testa nya betong saker bla ljusstakar, änglar och budskapstavlor. Har inte kommit på riktigt än hur jag ska bete mig med mina madonna formar än. Sedan har jag fått en Facebook vän som är en hejar på att gjuta i betong SAMT att dela med sig av sina erfarenheter samt tipsar om alla möjliga lösningar till gjutningen. Hon har även en hemsida där det finna kort på granbockar som jag skulle vilja ge mig på...dock till julen naturligtvis. Men hon har en bra beskrivning på det här med betonggjutning " Att gjuta, är som att baka sockerkaka eller så ett frö. Det finns lika många recept som det finns frön och man vet aldrig hur det blir. Ena gången blir det bra andra inte. Jag gjuter för njutningens skull" .

I går kväll när jag kom hem så sa gubben att det hade varit en grävling i vedboden när han var där för att hämta en spade. Huga inga sådan hyresgäster tack!

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag såg jätte fina betong krukor när vi va hos er i söndags. sånna skulle jag vilja ha. gör du sånna med?? =)

    SvaraRadera