Startsida

måndag 28 mars 2011

SÖKES EN PERSONLIG PÅTRYCKARE


28 mars 2011 dagens namnsdag är Malkolm, Morgan.

Vad himla passande namnsdag det är idag. Jag efterlyser faktist en Morgan - ja så kan jag kanske kalla den? Jag söker en passande person som vill bli min alldeles egna påtryckare. Har du dessa kvalificationer så lämna gärna in ett CV till mig. Dina egenskaper ska vara att du är mycket drivande, uppmuntrande, få min hjärna att tänka i helt andra banor än nu - vad det gäller allt som stoppas i munnen samt alla aktiviteter som bör utföras.

Hur bra det än låter så verkar jag inte klara av någonting just nu - därför behövs nog denna Morgan. Jag har en himla massa måsten som jag vill genomföra men det fungerar aldrig. Vad är det för fel? Tex jag vet att jag måste gå ner ett visst antal kg för att kunna överleva på ett smidigt och sunt sett. Alltså med andra ord så måste jag börja tänka på vad jag äter och se över min motion. Ja idag hade varit ett utmärkt tillfälle att ta med sig mina gåstavar och ta en promenad. Nej ....jag har bara varit ute till postlådan. Sedan måste jag se över vad som passerar in i min mun. Ja....där slank lite ost och kex samt några kakor - Varför stoppar jag alltid in onyttigheter i min mun? Det finns ju hemma och någon måste ju äta...Nej. När jag vaknade i morse så hade jag två saker som jag skulle göra idag. Blev dessa saker gjorda? Ja en. Varför inte båda? De var ju så enkla att jag hade hunnit med båda. Nej om ingen lämnar in ett CV - så blir det att jag få ta fram min alldeles egna Morgan tror jag. Nu eller aldrig är det som gäller. Hur svårt kan det vara. Mycket tror jag beror på att jag inte har regelbundna tider för mig själv. Ena dagen en stund på morgonen, den andra dagen en stund på kvällen....Tänk vad mycket det finns att skylla på.

Ge mig en spark i baken - tack.

Ta vara på livet och varandra

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. testa kör mat som LCHF de bir man mätt på och går ner i vikt. sen ut o gå fast de tråkigt väder. du kan få låna en hund av mig, för då måste man ut och gå ju ;)hhiihi

    puss å kram

    SvaraRadera
  2. haha,samma här.. bara för jag ska ha lingon vilken dag som helst!

    SvaraRadera