Startsida

torsdag 3 mars 2011

Bokrea











3 mars 2011 dagens namnsdag är Gunborg, Gunvor - Grattis Jessicas & Jannices gamla dagmamma Gunvor samt grattis till Gumpan.
Vilken härlig tid det är nu. Solen skiner och snön rasar från taket så jag hoppar högt av ljudet. Jag gick fram och tillbaka till Ica Knuten det tog 1 timme och en kvart. Hur skönt som helst. Bra att röra på sig lite.
Här är bilder på alla böcker jag har köpt på årets bokrea. Jag bara handlar och handlar. Jag tror att jag är besatt av böcker. Men romaner försöker jag att köpa i pocket eller en väldigt billig utgåva. För mig är det ofta så att jag läser boken en gång och sedan står den bara. Därför köper jag billigt så att jag kan ge bort, kasta eller lämna till loppis.
I går hade jag lunchbesök av Jeanette, Jonatan och Tilly samt lilla Bianca förstås. Vi åt tacos som jag bara älskar. Vi upptäckte även att mina snödroppar börjar titta fram - äntligen vår. Jag blir på ett sådant bra humör av vår, sommar, sol och värme.
Ta vara på livet och varndra
Kram Marie

1 kommentar:

  1. å,snödroppar.. då är våren på väg=) trevligt med böcker. nu har du å göra.. mysigt med tacolunch. de är aldrig fel!=)

    SvaraRadera