Startsida

tisdag 8 februari 2011

VILL INTE!


8 februari 2011 dagens namnsdag är Berta, Bert.
VILL INTE ha mera snö, vinter, kyla......allt som har med vintern att göra. KAN NI FÖRSTÅ DET? Tänk Er att kunna gå på en sandstrand med +30 grader i luften och höra havets vågor klucka - visst är det underbart. Inga snöskyflar, isfläckar, minusgrader, snögubbar så långt ögat kan se. Som Ni ser på fotot har det gått hästar på stranden. Det fanns många hästar på Hua-Hins strand. Där kunde man få rida en bit om man ville för en billig peng.
För att allt ska kännas bättre så gjorde jag en brasa i spisen - man vet ju aldrig när det blåser om det blir strömavbrott, då är det bra att ha lite värme. Fåglarna matade och min frukost är intagen vid databordet - så det blev lite bregott på tangenterna n och m. Så nu glänser de så himla fint. När barnen var mindre så var det förbjudet att äta vid datan....tänk vad det kan ändra sig fort.
I går blev det en data dag. Jag fick inte mycket annat gjort. Så kan det lätt bli när jag var datafri fredag, lördag och söndag. Jag älskar att läsa bloggar och har hittat två nya bloggar Ebbas änglar och Betong Flikan. Jag älskar betong och änglar. Det är det tydligen flera som gör. Roligt att läsa lite och få insperation.
Nu har jag i alla fall kolla lite på datan och måste sparka mig i rumpan för att det finns miljoner av saker att hitta på utan att sitta vid denna burk.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. hihi,får man äta vid datorn för pappa nu då?? mysigt med thailand. jag blir jätte sugen på att åka utomlands men jag ska spara häcken av mig till bostad..

    SvaraRadera
  2. jag vill inte heller ha mera snö, känns så tråkigt ju :( Vill ha vår och sommar nu =) puss

    SvaraRadera