Startsida

söndag 20 februari 2011

Vargavinter


20 februari 2011 dagens namnsdag är Vivianne.
Som Ni alla vet så är det en riktig vargavinter ute. Jag är inte van med denna utomhustemperatur som är just nu. I måndagsmorse hade vi -27,6, tisdagsmorse hade vi -27,3 i går lördagskväll -24,5.....var finns ogilla knappen till han som bestämmer vädret? Vill ha en massa sol, värme och vår - sommar NU. Men det är många med mig som tycker som jag det hör jag av folk som jag pratar med. Det räcker nu.
Veckan som har gått har som vanligt gått fort. Jobbade förmiddagsvecka med en avslutad fredag med väldigt givande arbetsplatsträff, APT. En hel dag det är vi verkligen inte vana med den var givande och gick fort. Vi hade grupparbeten och kunde äta lunch tillsammans allihopa i vårat skift. Trevligt. Sedan på kvällen åkte större delen av skiftet till bowlaget och åt samt spelade bowling för att lära känna varandra. Jag avböjde detta evenemang - jag hade fullt upp med att förbereda min helg. Lördagen blev otroligt lyckad och gick efter alla planer. Lunch med damklubben hemma hos mig. Jag bjöd på tre sorters paj, räk, broccoli & bacon samt salami & tomat och fika. Sedan kom gubbens syskon med respektive och barn på middag vid 16.30 tiden.Då åt vi fläskfilégratäng med ris och sallad samt hallonpannacottapaj. Mycket trevligt. Samt i dag fick gubben och jag höra hur våra vänner har haft det i Australien. Dennis & Monica kom med en hur lugn hund som de bar hundvakt till. Australien verkar vara ett drömland. Jag har ju sett Emmas bilder som hon har tagit - kanonfina. I morgon ska jag få min första lektion i raggsockstillverkning. Raggsocksdrottningen Annlou har lovat att visa mig hur jag ska gå till väga. Så bra så kan jag sticka raggsockar till alla mina barn och barnbarn. Jättebra. Sedan är det bara virkskolan kvar - undrar vem som vill ta den utmaningen med mig? Ska även ladda upp med bokrea på onsdag - tänkte faktist flexa lite då för att kunna hinna komma till rean i ottan. Trevligt.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

1 kommentar: