Startsida

söndag 13 februari 2011

Söndagsångest


13 februari 2011 dagens namnsdag är Agne, Ove - Grattis Ove på jobbet och Kickis bror Agne.
Denna kvinna kallas för "tidengårkvinnan" - hon verkar ta livet med en klackspark. Det är väl så jag kanske ska göra. I dag har det varit lite ångestladdad dag. Började med att jag sov alldeles för länge, till kl 09.30. Gick upp och skulle försöka att få fyr i vara två spisar. Väldigt svår tänt i dag. Jag brukar alltid tänka att elden är som barnen - när jag blir irreterad på dem brukar det fungera - men inte idag. Sedan klev gubben upp efter alla mina suckar. Han lyckades få fyr på spisarna. Bra att elda lite nu när det är så kallt. Just nu har vi -15,5 grader.
Jag skulle även prova en ny maträtt idag. Den blev inte som jag hade tänkt mig.
Jag har inte gjort något nyttigt överhuvud taget i dag. Men jag kanske ska bara njuta av att så kan det få vara ibland. Men jag har en konstig känsla inom mig. JAG KÄNNER MIG ENSAMMEN. Hur kan jag göra det när jag har en sådan underbar man, underbara barn och barnbarn samt jag vet att det finns vänner där ute som gillar mig. MEN nej känns som ingen gillar mig - hur kan jag känna så där? Måste finnas någon förklaring. VARFÖR ska jag grubbla på det? Kan någon skriva en liten rad och förklar för mig.
Jag har i alla fall ringt till våra vänner Cedervalls som har varit i Australien i ca 3 ½ vecka. Vilken härlig resa de verkar ha haft. Jag har även sett fina kort därifrån som finns på Emmas blogg. Emma är verkligen bra på att fotografera. Jag skulle också vilja ha en bättre kamera. Med objektiv som jag kan ställa in ordentligt. Men först måste jag nog tycka att fotografering är super super super kul. Jag tycker bara att det är kul.
Nej ingen vinst på lotto för min del heller. En vinnare i helgen vann 13,8 miljoner kronor. Inte illa. Tänk om jag skulle vinna så mycket pengar. Då skulle jag ge mina barn en slant, fixa om huset - alla drömmar som jag har om detta hus, resa hur mycket som helst.....spara en redig slant till kommande ålderdom så att jag slipper jobba tills jag blir 65 år. Vem vet när jag har kommit dit så är säkerligen ålder höjd till 69 år. Gubben kom just och sa att det nu var -18,3 grader ute. Hua..... Nej miljonär lyckas jag nog aldrig med - men huvudsaken är väl att jag och mina kära är friska, att jag har ett ställe att bo på och mat för dagen. Men visst hade det varit mysigt med allt det andra också eftersom jag troligen bara kommer leva en gång på denna jord.
Ska gå och ta en kopp te.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Du kanske känner att du vill göra mycket fast du inte hinner med allt. Så kan jag känna mig, ibland känner jag mig dålig för nått som jag aldrig kan bli bra på fast jag väl försöker. svårt att förklara. Puss

    SvaraRadera
  2. Sv. Hej jo minnen har jag fått mycket av som jag aldrig kommer glömma! Solbränna har jag inte fått så mycket av så den lär försvinna ganska fort :(

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror du kanske påverkas lite av mig nu kanske?? När du vet att inte dina barn mår bra så mår du heller inte bra (fast jag mår bra för de mesta iaf)...? Eller så är de något annat. Du är inne i en period.

    SvaraRadera
  4. Sv; Jo om jag inte skulle fått ha kommit till värmen den här vintern hade jag ju frysit ihjäl, ;P

    SvaraRadera