Startsida

måndag 7 februari 2011

Nu har jag landat med brunbrända ben!


7 februari 2011 dagens namnsdag är Rikard, Dick.
Här har det hänt en himla massa saker. Mamma och jag samt min vän Kerstin har tillbringat två veckor i Hua-Hin, Thailand. Säger bara Phuket släng dig i väggen. Paradiset nr 2 för mig, nr 1 är ju Knutby. På fotot här bredvid försökte jag att ta ett kort från bussen när vi skulle till flygplatsen i Bangkok. Vilken stor stad. Det bor 12 miljoner människor i denna stad - alltså mera människor än i hela Sverige. Oj oj oj vad roligt det var att se lite av denna stad. Vi gjorde bara en tripp till ett jättestort varuhus MBK, med 7 våningar och jätte många butiker, matställen,hotell,biograf....ja säg något som inte fanns där. En sak undrar jag bara över. När jag gick in i flera butiker kunde affärsbiträdena sitta och sminka sig eller äta sin mat direkt i butiken. Tänk Er att gå in på Konsum och kassörskan håller på att sminka sig eller äter sin lunch. Ja ..vad ska jag säga. Jag kommer berätta mera om min resa. Så håll ut alla som vill veta mera.
Jag har även träffat Sussi min granne för första gången i "live" så att säga. Vi har bara haft kontakt på Facebook eller här på bloggen. Men i lördagsmorse fick vi en pratstund på bussen. Jätte trevligt Sussi. Nästa gång tar vi det över en fika. Men jag saknade dig på bussen på söndagen. Vad hände?
Sedan har jag även fått känna på, som min kollega kallar det för, pensionsvarning. Jag berättade för honom att jag skulle sätta på mig broddar för att kunna över huvudtaget kunna ta mig till min postlåda. Det var pensionvarning - samma kollega utbrast en dag när jag hade mina mysbyxor till jobbet " VA har du mysbyxorna på dig" precis som det var förbjudet. En riktigt rolig prick denna kollega! Men jag kan erkänna att broddarna var för små och jag fick hasa fram som en gammal gumma. Så nu vet jag hur det känns. När jag väl kommit till postlådan låg där inget viktigt. Sånt är livet. Hoppas att det smälter upp lite mera så jag slipper gå som Bambi på hal is.
Har haft en jobbar helg precis bakom mig. Vad sägs om 36 timmar fredag, lördag och söndag? Jo det är sant 07 -19.20 alla tre dagarna. Ingen höjdare kan jag säja. Men som allt annat är det saker och ting som man måste gå igenom. Nu ska jag ta mig i kragen och göra lite nytta.
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen kul att äntligen få träffa dig! Hade sett fram emot att även få prata med dig igår men jag var som sagt så trött så jag valde att ta bilen istället. Jag fick sova en timme till då. Det behövdes!!
    Absolut, en fika någon gång vore jättetrevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt de verkar vara i Thailand. Skulle med vilja besöka denna underbara stad=) William tackar för alla kläder han fick av er.. KRAM

    SvaraRadera
  3. åh va kul.. :D ja jg hörde att ni hade träffats.. d eva ju kul. och verkligen ni måste ju fika ihop också :) mys!!!!! Pusss

    SvaraRadera