Startsida

fredag 25 februari 2011

Nu blir det galet!


25 februari 2011 dagens namnsdag är Sigvard, Sivert.
Tänk vad galet det lätt kan bli. Nu är det väl ingen världskattastrof detta. Som i dag tex har jobbat natt tänkte att jag skullle sova lite när jag kom hem. Men jag blev stressad av detta. Eftersom jag ska vända tillbaka till att vara uppe på dagen. Så jag struntade i att sova. För jag kände att om jag sov skulle jag bara få sova 3 timmar och då vet jag att jag blir inte lätt att tas med. MEN inte fanken blir det lätt att tas med mig i detta tillstånd heller. En annan galen sak är väl denna bokrea som pågår just nu. Hur normalt är det att köpa böcker för 1345kr när hela bokhyllan är full av böcker? Känns som jag har något begär på något sätt. I alla fall fick jag tag på Leila Lindholms - one more slice för 99 kr.
Jag är ju en sådan människa som om jag läser en resention om en bok eller på baksidan av en bok som låter hur spännande som helst - då MÅSTE jag köpa boken. Det kan väl ändå inte vara OK? Men nu är det bara en bok till som jag ska köpa på bra länge om jag hittar den till ett vettigt pris - Halv åtta hos mig, bok med olika recept från olika programmen på TV:n. Jag och gubben älskar detta program. Det finns mycket som jag skulle vilja prova där. Jessica fick den boken av sin älskling till alla hjärtansdagspresent. Allt som har med böcker, garn och handarbeten kan jag köpa bara för att. Jag måste nog ta mig i kragen tror jag. Det finns ju andra saker att lägga pengarna på. Nog om detta nu.
I dag åkte i alla fall långkalsongerna och raggsockorna av. BARA några få minusgrader. I går hade vi -28,8 grader när gubben klev upp. Jag skulle ta 07.30 bussen från jobbet. Vad tror Ni att det hände? Jo bussen kom kl 08.00 istället för ca 07.40 till busshållplatsen. Tänk Er själva hur det känns att vara hur trött som helst och bara villa vara hemma i sin varma säng med dessa grader i luften. Så fort jag andades frös det till i näsan, frost på jackan där utandningsluften kom, stelfrusna fingrar.......MEN långkalsonger och raggsockor.
KÄRA GUD gör vår, sommar, sol och värme NU. Jag lovar att vara snäll om du lovar mig detta.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

1 kommentar:

  1. halv åtta hos mig-boken har jag och den är kul å kika i :) fy fasen för kalla sverige nu. tycker de kan bli varmare nu. puss

    SvaraRadera