Startsida

onsdag 9 februari 2011

Inte i dag igen - mera vinter.


9 februari 2011 dagens namnsdag är Fanny, Franciska.
I dag är det Jonatans födelsedag - hipp hurra för hans dag. Hoppas att han får en bra dag.
Mera vinter, inte konstigt igentligen för vi är ju fortfarande i vintermånaderna. Men jag gillar inte och vill inte ha mera. Jag vill ha sol, vår, sommar och värme. Men det är väl bra att kunna längta till något ibland också. Fotot är från min solstol vid stranden på Hua-Hin, Thailand - jag längtar tillbaka.
I går började jag med att flytta upp mina pysselböcker till min pysselhörna, dvs mitt skrivbord i sovrummet. Efter det satt jag upp ett par nya gardiner i det andra sovrummet. Samt började stryka skjortor och dukar som har legat sedan i somras. VARFÖR kan jag inte stryka på en gång? Nej för att jag tycker att det är tråkigt. Jamen det ska ju ändå göras. Så i dag blir det till att stryka färdigt. Jag vill börja att pyssla och sticka och virka.
Men jag säger jämt att det inte finns tid. Nej tacka tusan för det när denna burk tar 75 % av min tid hemma. Måste börja med att försöka att minska min datatid. Det finns ju så mycket annat här i världen som är roligt. Men datan är liksom en vän. Vänner ska man ju vara rädd om:). Men det gäller nog bara riktiga människovänner.
Ta vara på livet och varndra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag vill inte heller ha mer vinter... vill ha vår o sommar nu!

    SvaraRadera