Startsida

lördag 1 januari 2011

Välkommen 2011

1 januari 2011 Nyårsdagen.
En otroligt mysig nyårsafton med de allra bästa vännerna Annlou, Dennis & Monica. Stackars Micke måste jobba. Tusen tack för att Ni gjorde vår kväll så härlig. Annlou överraskade med en gudomligt god tomatsoppa till förfätt. Den önskar jag recept på. Sedan bjöd vi på en kycklinggratäng se receptlänken http://www.tasteline.com/Recept/LCHF_Kycklinggratang_meddijonsenap_och_basilika
Hoppas att Ni hittar receptet. Men jag kan erkänna att jag gjorde om lite i receptet. Jag delade kycklingfiléerna lite innan brytning och lade sedan i Philiadelphia ost med tomat & pesto efter bryningen. Jag tog Arlas lätt cream fraisch tomat & basilika samt kyddade mina kycklingar med curry, chili, salt och svartpeppar. Sedan tog jag mera grädde eftersom jag var orolig att det skulle bli torrt. Men allt beror ju på hur stor ungsform som skall användas. Denna kycklingrätt kommer jag att göra flera gånger.
Tiden gick fort vi umgicks hela tiden och pratade oss igenom en massa timmar som bara försvann tycker jag. Vi hade det mysigt. Jag hoppas att vi kan göra om detta FAST inte bara på nyårsafton utan vilken himla dag som helst. När de skulle åka hem hade det kommit så mycket snö att gubben var tvungen att skotta mitt i natten med husets minsta spade. Jag blev arg på homon och vill att han skulle komma in. Han förstod då inte varför han skulle komma in - För man ska ju skotta när snön har kommit!!!! Den där jäkla alkoholen kan göra mig tokig i bland.
Ta vara på livet och varndra.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Ja som vanligt fungerade inte länken. Men klicka fram till tasteline.se startsidan och sök dig till kycklinggratäng med dijonsenap och basilka. Vi har något fel med att kopiera - måste kolla upp det. Därför försökte jag att skriva av länken, men lyckades inte. Hör av Er annars om Ni inte hittar receptet. Så hjälper jag Er. Gott nytt - kram alla mina kära.

    SvaraRadera
  2. jag tycker de va bra att pappa skotta lite :)

    SvaraRadera
  3. jag tycker du kan bjuda på kycklinggratäng nån gång när vi hälsar på mammsen <3 puss

    SvaraRadera
  4. Hej å tack för en underbar kväll !!

    Tomatsoppan och din Kycklinggratäng och efterrätt var godomliga.

    Detta måste vi göra om, va så himla trevligt o mysigt att umgås.

    Många kramar //Monica o Dennis

    SvaraRadera