Startsida

lördag 15 januari 2011

Stora kvinnor


15 januari 2011 och dagens namnsdag är Laura.
Har hittat så himla fina bilder på en Susanne i Fare:s blogg - ingen människa jag känner men som jag gillar att kolla in lite då och då på. Hon har så många tecknade bilder på storvuxna kvinnor. Kvinnan som gör dessa bilder heter Birgitta Lindeblad. Jag sökte på google och fann henne där med en massa roliga bilder. Så jag har lånat denna bild. Som är väldigt passande i tiden. För nu är det dags att ladda batterierna. Gud va´skönt det ska bli.
Försöker att komma ihåg hur denna vecka har varit. Jag blev ju ett år äldre i söndags. Då var det många som kom ihåg mig. Jätte fina presenter och jag blev kanon nöjd. Det firades hela dagen. Av mina bästa vänner från Almunge kom med ett jättetungt paket. Hahaha....lite roligt. Favoritpaket! En hel skolåda full med ljus. Oj vad jag gillar paket som kommer till användning. Samt av mina bästa vänner från Knutby fick jag gästtofflor. Det gillas skarpt eftersom vi har så kalla golv och det känns bra att kunna erbjuda en toffel när främmande kommer. Av mina kära barn fick jag också bra ha saker. Jessica med familj hade köpt servetter, ljus, duchkräm och en luffarslöjdsskål. Jannice med familj hade köpt nya grytlappar och jättefina handdukar - de gamla grytlapparna ligger nu i soppåsen. Jeanette med sin lilla familj hade köpt en liten gullig plastplånka med ett älskvärt motiv på. Där kan jag ha både mitt bankkort och busskort. Söt! Far och mor var också här. Av dem fick jag pengar, ljus, servetter samt dukar ( en duk från min mormor samt en duk som min mamma gjort). Svägerskan kom med två ljushållare som jag kan sätta ute. Svärmor kom med choklad, blomma och trisslott. Av min romatiska gubbe kom CD skivan med Bruce Springsteen. Den är kanonbra. Gubben hade tejpat, tejpat, tejpat...samt gjort en egenhändig litet hjärt av en postitlapp med texten ILOVE YOU.
I går jobbade jag sista passet med denna grupp. Nya 5 skifts grupper blir det och bara lilla jag i våran grupp som fick flytta. Allt pga min kompitens sa chefen - men det vete f.. Gjort är gjort och jag hoppas att jag kommer att trivas i den nya gruppen. Allt visar sig.
I dag var det dags för Melodikryssfrukost hos Anette & Niclas som bor näst gårds. Det är alltid så himla trevligt att vara där - hemtrevligt på något vis.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. du kommer ju få gå med vårt härliga gäng ju=) kul med massor presenter. verkar som du fick behövliga saker bara. mycket fint!

    SvaraRadera
  2. :) va verkligen jätte mysigt när du fyllde och träffa alla och äta gott och bara umgås och fira dig.., :) pusss <3

    SvaraRadera